Alla inlägg den 7 februari 2022

Av Rehn/Hornesjö - 7 februari 2022 08:44

Så var det åter måndag

         

Vaknade tidigt men jisses vilken skillnad det varit att sova på bra madrasser.

Upp och hoppa och ställde mig på vågen.  Fattar ingenting, även denna vecka var det något fel, eller vad man kan kalla det för, men vikten pekar åt fel håll.

Får tänka på både mat och dryck den kommande veckan.

Började med att ringa till SEB för att boka tid, men kötiden var lång och det var 142 stycken före mig.  Satte mobilen på uppringning och så begav vi oss till Hägersten

Idag skulle vi bara hämta 8 säckar med fina herr kläder och lämna till Stadsmissionen i Hallunda. 

Sedan hem för att koppla av lite till Hem till Gården och få i oss lite i magen. 

Fick ingen uppringning från SEB så vi tog oss en tur till Huddinge för att göra ett besök i stället. 

Det såg ganska tomt ut inne i banklokalen. Ringde på en klocka och det kom en trevlig kille och öppnade dörren . Det visade sig att det bara var för bokade besök, men sa att han kunde hjälpa mig med mitt ärende.. Han berättade att växeln man ringer till är i Göteborg och det har visat sig att det visar helt fel när nån ringer och de på banken får klagomål för att väntetiden är så lång.

Nu visade det sig att han inte kunde lösa in checken till dödsboet eftersom SEB inte får lösa in checkar som är utställda av Swedbank eller Nordea. Så fast pengarna ska in på pappas konto i SEB så måste jag till Swedbank och de ska sedan föra över pengarna till SEB.. Byråkrati eller? 

När vi nu var i Huddinge så gick vi även till Swedbank men de tog bara emot max 4 personer i lokalen och före oss stod det minst 20 personer.. Iskalla vindar svepte över Huddinge Centrum och det var bara att vända hem igen utan att få något utfört. 

Hem igen och plockade lite bland alla papper. 

Hade en bit falukorv och den fick bli till middag. 

 


Ibland kan det lilla även vara gott och det smakade bra fast det bara var pulvermos.

Fick en ny bild Zlatans fina valpar.  Den röda killen är en riktig bjässe.

 

Valparna 4 dagar gamla



Sen Glamour och Farmen. 

Fanns inte så mycket annat att se denna kväll och jag kände inte för att  leta efter någon film.. 

Kröp i säng strax efter  22, men när jag somnar vet jag i morgon

I morgon blir det Återvinningen igen








Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards