Direktlänk till inlägg 17 april 2023

Måndag till onsdag vecka 16 2023

Av Rehn/Hornesjö - 17 april 2023 07:39

Måndag 

 

Natten blev bra fast jag somnade efter midnatt. Vaknade första gången 4.55 och det kändes ganska okej.

Inte över 100 i puls någon gång under gårdagen.

Även tid för måndagsvägning.  Hade i alla fall gått ner 6 hg denna vecka, men detta berodde mest på att jag gått upp förra veckan, så jag står på plus minus noll nu igen.

Idag började vi efter att frukosten både för oss och hundarna var klar med att börja bada våra hundar. 

Lasse badade tjejerna och killarna skulle jag ta när vi handlat. 

Men ingen föning och trimning stod på agendan, detta skulle vi inte ha tid till och inte heller ork.  Vad som kändes viktigt var att de var rena och luktade gott.

Sen blev det en tur till Willys för att fylla på med bröd, frukt och grönsaker inför morgondagen.

Skönt att komma dit före 10. Lugnt och skönt, det sämsta att vissa av veckans priser inte var inlagda så man måste gå via kassan när man ska betala. 

Var även upp till förrådet för att hämta flaggan, för nog ska det flaggas när Lasse fyller 80 år, fast vi inte är på Öland och flaggar.

Sen hem och nu var det min tur att ta grabbarnas badning. 

När detta var klart så hade klockan hunnit passera 12 och snart var det dags för Hem till Gården. 

Ett halvt dagsverke avklarat och nu tänkte jag unna mig ett tag solen. 

Var ute  hela dagen. 

Kvällens middag blev att fortsätta på Stinas kyckling

 


Det fick bli en krämig pastasallad. 

Klart att jag då längtade efter curry. 

Det fick bli Jeopardy, en ny serie och Alla mot Alla innan sänggående. 

Imorgon är en stor dag för då fyller Lasse 80 år. 

Åldern är bara en siffra och det känns ingen större skillnad. 

Fast de senaste åren varit tuffa med både ledgångsreumatism och hudcancer med spridning till hans lungor, men en enorm hjälp inom vården, så är han lika aktivt som innan. 


Tisdag

 


Natten kändes bra. 

Men vad jag hade ont denna dag i mina ben och armar efter bad och lite borstning av hundarna. Det värsta var nog benen som kändes som två stockar när jag gick. Men det lättar alltid lite under dagen.

En stor dag idag. Lasse fyller 80 år och det är en del på agendan.

Strax före klockan 9 så var vi ute och hissade flaggan. 

   

Klart det ska flaggas när det är en stor dag och har vi flagga i området så tycker vi att den ska användas.

Jag gjorde i ordning 2 skitsnygga brickor med det vi skulle bjuda på, fattar inte varför jag inte tog en bild på dessa, gjorde även en stor pastasallad och massa ostar och annat tilltugg.

Sen en tur till Hallunda för att handla färska baguetter på Lidl.


Det var bara barnen som skulle komma och de skulle börja komma efter klockan 14, men hade sedan planerat att komma senare allihop för att vara samlade.

Först på plats var Åsa och Lillian, sedan kom Per och efter honom så kom Pia, Thomas, Malin och Madde och sist kom Ann och Kenneth. Så var vi alla samlade för första gången på länge. Inte så lätt att få hit alla på samma gång.

Hade varit roligt om vi kunnat vara ute, men kylan kändes ganska mycket vid denna tid så det blev att samlas inomhus.

Lasse fick så mycket fina presenter, massor med gott både att dricka och äta och av Patricia och Adnan fick han en jättesnygg AIK jacka.

Klockan hann bli närmare 21 innan alla började röra på sig och Per hjälpte då Lasse att ta ner flaggan, så även detta blev gjort.

Hinner inte ta så mycket bilder en sån här dag, men lite koll hade jag när alla satt och snackade efter att ha ätit.

   Blev även en bild på oss. Det händer inte så ofta.

                 

Kusinerna Madde och Lilian finner alltid varandra och det är kul.

Ja det blev i alla fall en lyckad dag och jag tror inte någon behövde gå hem hungrig i alla fall.

Behöver några flera såna här dagar för då mår man så bra.

När alla hade gått så slog jag mig ner framför TV och tog ett par ost och kex. Kom på att jag hade ju inte ätit något.

Avslutade sedan som vanligt kvällen med Alla mot Alla.


Onsdag

 

När jag satte mig vid bordet för att ta mina tabletter så säger jag till Lasse "visst är det väl onsdag idag". Vad jag märkte var att alla mina tabletter från tisdagen låg kvar i dosetten, jag som är så noga med att ta denna vid frukost, måste ha haft massa annat i huvudet igår.

Blev en hel del aktivitet under gårdagen. Tog av mig min klocka vid  17 tiden och kom inte på förrän vid 22 tiden att den låg på laddning, så jag missade nog en hel del aktivitet under dessa timmar, men jag var så nöjd ändå med att se dessa 125 procent.

Så var det en ny dag och idag är det som vanligt igen. 

Hundmat ska inhandlas så en tur till Kungens Kurva blev det.

Sen hem igen och inget annat på agendan så det kändes bra eftersom mina ben gjorde förbaskat ont. 

Slappar dagar kan både vara bra och dåliga och idag kändes det tråkigt. 

Grillade några korvar till lunch och satt ute till det var dags för att fly bort en halvtimme med Hem till Gården. 

Jag fortsatte att vara ute och slöade mest. 

Fanns mycket med mat kvar så det blev rester till middag

       

Det smakade bra med detta. 

Sen hade Lasse en massa gott med sötsaker att stoppa i sin mage. 

När Lasse skulle släppa ut hundarna strax innan 22 så ser han en stor svart kartong på vår uteplats under tak. 

Han tar in denna och frågar om jag har hört  någon ringa eller knacks på dörren. 

Men varken vi eller hundarna har reagerat. 

Grinden var både stängd och reglad med sin kedja, så det var ett mycket noggrant blom bud som varit inne och lämnat blommor från Lasse syster med familj. 

 

En stor vacker tulpan bukett. 

Fick ta en vas som fanns tillgänglig. I morgon ska de få en ny och bättre. 

Kvällen fortsatte och det var en massa program vi skulle se, men vi var tydligen alldeles för trötta för båda somnade i soffan framför TV och såg inget av Alla mot Alla.

Ny dag i morgon och då blir Lasse åter grattad av sin bröder som kommer.














 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards