Direktlänk till inlägg 30 april 2020

Valborgsmässoafton

Av Rehn/Hornesjö - 30 april 2020 09:53

 

Så var var det en ny dag. Natten har varit lite bökig för Yra, hon har varit orolig och bytt plats hela tiden och det gjorde att jag inte kunde koppla av riktigt, men lyckades i alla fall få till några spridda skurar med sömn.

Det är ingen vanlig Valborg då vi normalt brukar äta gott och sedan gå och kolla på en brasa. Men som sagt inget är som vanligt.

Laddade i alla fall slökokaren med entrecoten som blev som en skosula på grillen, men i slökokaren kan inget misslyckas.

Gick upp till övervåningen och satte mig på golvet i valprummet och masserade Yras rygg.

Klockan var strax efter halv 11 då Yra går ut rummet, jag tar fram mobilen för att kolla om det blivit någon film på Yra och mig när vi satt på golvet. Hör något pipa och tänker att Yra hittat ettpipdjur, men det är den första valpen . Inte ett spår av att hon fött för det hade hon redan städat.

Blev lite full i skratt för det var precis så här som Yras mamma Nellie gjorde när hon födde.

Så var man fast, nu blev det bara valpning och sitta vid bädden och njuta av dessa små.

Den sista valpen kom klockan 15.30 och det blev 3 hanar och två tikar.

Eftersom man aldrig vet vad som händer med dessa små liv så tar vi det lugnt första veckan och av alla som önskar valp då är det bara en bråkdel som man kan glädja med en.

Trött var jag och Lasse fick laga middagen som blev plankstek

   

Lite annorlunda då plankan ut, men det smakade bra.


Sen tog denna dag slut för jag kände att jag måste få sova någon timme och då fick Lasse ta övervakning av valplåda.

Sen sov vi någon timme var och då kommer det nu att fortsätta några dagar.

God natt från lilla familjen

 

I morgon är det maj

Ia



 
 
Ingen bild

Ann

1 maj 2020 12:29

Grattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards