Direktlänk till inlägg 23 mars 2021

Tisdag till torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 23 mars 2021 06:24

Vaknade som vanligt klockan fem. 

Höll mig kvar i sängen till strax efter, gick ner till hundarna klockan sex. Släppte ut valparna på köksgolvet och fyra små huliganer bet sig fast i mina fötter. 

Så var dagen igång

Idag är det 2 år sedan Nemo fick en stroke och försvann in i dimman och från oss för alltid.

Det är även 52 år sedan vår då lilla 4 månaders Peter somnande in efter en enkel undersökning.

Det blev en händelserik dag med både galna valpar och viltspår  med massa onödiga störningar av lös hundar 

     
 

Något som jag ville var att besöka Peters grav men klarade inte det idag eftersom just besök på Peters grav har givit så många tårar då både Nellie och Nemo har avlidit direkt efter besöket på graven både på Peters födelsedag och dödsdag.  Hoppas klara av det i morgon för jag vill vårstäda graven.

 
Blev lunch utomhus och eftersom en massa energi hade gått åt så fick det bli ett glas vin till lunchen. 

Sen passade jag på att slappa en timme innan valparna fick komma ut i hagen igen

Middagen var oplanerad så en djupdykning i frysen efter något kött blev det. 

 


Det fick bli fläskfilé i grädde/senapssås 


Blev senare på kvällen en mycket svag bloody merry. Egentligen kan man nog kalla den för ett glas tomat juice med peppar och is. 


TV fram till midnatt 

       

Idag är det onsdag 

En del på agendan.

Satte mig vid symaskinen för att sy några halsband till valparna. Men fast jag har sytt så många så fick jag black out och kom inte på hur man skulle göra. Var tvungen att lägga ifrån mig arbetet för att koppla bort allt.

Gick istället ut och la ett spår till Åberlix.


Först en tur till Plantagen för att köpa blommor till graven.

Sen till ÖB för handla hundmat.

Därefter direkt till Peter

 för att göra lite hårfint.

Hem igen och snart var klockan 12 och jag slog mig ner för att se Hem till Gården.

Tog sedan tag i halsbanden igen och nu gick det bättre.

När klockan började närma sig halv två var det dags att gå Åberlix spår.


 


Hem och tog ut valparna och Z ville vara med dem och leka.


 


Fick för mig att prova halsbanden på valparna och de satt perfekt förutom att jag gjort dem lite för tajta när de skulle träs över huvudet. Får se om jag kan hitta på ett sätt att förlänga det.

Hade tänkt ha lite koppel träning men det gick åt skogen för valparna ville bara bita dig i varandras koppel. 

Blev TV fram till midnatt som vanligt.


Idag är det torsdag och åter en dag då vi ska lägga spår till Zlatan

Så vid 9-tiden hade vi lagt ett spår i skogen denna dag. Vet i sjutton om det blev några 300 meter, men det blev i alla fall två vinklar.

Nu skulle det få ligga i ca 3 timmar.

Gick hem och tänkte först ta ut valparna, men det kändes som om de kunde få sova i stället ett par timmar när vi alla andra var på tomten.

Ställde mig ute och trimmade Z.. Det blev en granska kort frisyr på tjejen eftersom hennes päls var så sliten efter valpningen. 

Stöd och trimmade fram till klockan halv 12 och då var det dags, för Zlatan att få gå spåret. 


 

Satte mig till ro tillsammans med valparna och lyssnade på ett jäkla högt ljud från Lasses jobbande med grinden.  Trodde nog att det skulle vara lite skönare i solen än vad det var.

Men inne ville jag inte vara

Vid halv två hade  valparna lekt färdigt och lagt sig ute för att sova. Frågade Lasse om han kunde sätta sig hos valparna så kunde jag gå in och fixa lite våfflor. 

 

Gjorde efter ett nytt recept och tyckte först att de blev så tjocka, men de var så goda så till och med jag som inte gillar våfflor satte i mig två stycken. 

Tog inte valparna för att kunna koppla av lite tillsammans med de andra hundarna. 


Vid 16 tiden blev det jätte kallt och det drog fram stora mörka moln på himlen. 

Matdax för alla nio hundarna innan jag ställde mig vid spisen för att göra en lättare middag.. 

  Ser inte mycket ut men det var så gott med det knapriga baconet och en gratäng på zuzzhini och grillade tomater. 

Fotboll, Alla mot Alla och sist Helt perfekt

Så var dagen över. 





 




  












 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards