Direktlänk till inlägg 16 augusti 2021

Söndag vecka 32

Av Rehn/Hornesjö - 16 augusti 2021 08:02

Två dar på raken med bra på natt status. 


 Åberlix hade en tross som han inte ville dela med sig till Z. Så det var bara att ta betäckning.


Idag blåste det så hårt att vi först bara tänkte vara hemma, men sen blev det en tur till Macken för jag skulle förlänga Lotto. 

Tog sedan en tur till Norra udden och tänkte ta en fika vid fyren

 

Märks att skolan börjar i morgon för nu är det inte många bilar på vägarna. 

När vi kom upp till fyren var det desto mer husbilar som stod parkerade längs hela vägen. 

Framme vid parkeringen var det likadant med många tyska och Italien registrerade.

Vi tog våra två hundar och började vår vandring över bron där vi gick bära båda killarna över färister. 

 

Men vilken flopp, för när vi kom fram var allt stängt. 

Undrar vad de tänker med när de stänger för våra utländska turister.

 

På vägen tillbaka var det kaos på vägen för nu hade den även förutom alla husbilar invaderas av ett stort gäng med tjurkalvar, de hade ingen lust att flytta på sig och det var inte lätt att komma fram.

Men hem kom vi och eftersom det inte blev något fika vid fyren blev det istället en macka och ett glas vin

Nu var i alla fall vädret ganska skönt och vi satte oss med våra slöa aktiviteter, jag med ljudbok och Lasse med korsordet.


Tog sedan en promenad ner till Monas stuga för att se vad som hänt sedan de nya flyttat in och de hade nu börjat röja på tomten och det såg mycket ljusare ut.

Fortsatte sedan vår gata fram till brevlådorna och kunde se att det inte fanns ett enda hus som nu inte hade stängt sina dörrar för denna sommar säsong.

Så nu är vi denna sista vecka helt ensamma på Vedbyskog och längtan efter att åka hem tog ett järngrepp om mig.

Nu var det dags för mig att ta till vara kycklingen i ugnen och göra lite middag.


Efter middagen fick jag för mig att överraska Lasse med en bingolott, så jag gick in och satte mig vid datorn och köpte varsin.  Sen skulle jag dra ut dessa och allt gick toppen tills jag såg lotterna som inte hade några nummer eftersom det var så dåligt med toner i den ena patronen.

Så vi fick skriva dit siffrorna.

Jag läste från datorn och Lasse skrev.

Naturligtvis vann vi inget men hade i alla fall lite att göra på kvällen.

Skulle sedan se en film som började klockan 22, men efter en halvtimme så valde vi istället att lägga oss och lyssna på Karlavagnen.

Känns att jag har en del i tankarna som kommer att störa min nattsömn.

Men det återstår att se i morgon.

God natt

  


  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards