Alla inlägg den 5 augusti 2021

Av Rehn/Hornesjö - 5 augusti 2021 08:37

 

Så var det torsdag och natten blev väl ganska okej i alla fall fram till klockan 4 då jag vaknade till och var vad jag tyckte vaken länge, men enligt appen var det vara minuter det handlade om.  

När jag som som bäst så vaknade jag av ett konstigt ljud som jag aldrig tidigare har hört, det var Lasses mobil som han hade lyckas sätta ett larm på klockan 06,00

Nu var jag vaken men höll mig kvar i sängen till klockan var halv 7.

Vi behövde inte handla något idag utan ta det ganska lugnt fram till efter lunch då vi skulle få besök av Robban Kerstin  och Malte. 

Det var glad hund som kom in på tomten. Vi hade tagit in våra hundar, nej inte Qling naturligtvis för han fanns som vanligt inte när vi skulle ta in dem.  Ville inte att Malte skulle få samma bemötande av Zlatan och Åberlix som Åke fick. 


Vi fikade, snackade och hade som vanligt ett par trevliga timmar. 

Våra hundar eller mest de 3 som känner Robban blev  lika överlyckliga som vanligt när han satte sig ner. 

 

Kerstin och jag ville ta lite bilder, men det var inte så lätt. 


När de hade  åkt så började Lasse snickra igen och idag blev det klart

 


I morgon ska räcket målas svart.  Sen får vi se vad nästa projekt blir, för det kan väl inte bli så att Lasse kan ta lite semester de sista veckorna innan vi måste åka hem. 


Middagen blev i bådas smak


Det hade varit en    mycket varm dag men nu när klockan var 20,00 så orkade vi i alla fall ner till postlådan. 

 

Ikväll blev det Yra som fick egentid med oss. 

Såg Morden i Helsingör och när denna var slut så var jag så nyfiken på hur det skulle gå så vi kunde inte låta att bli att koppla över till TV4 Play och se ett avsnitt till. 


Men sen blev det Karlavagnen med härliga Marianne Mörk. 


God natt




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards