Alla inlägg den 14 augusti 2021

Av Rehn/Hornesjö - 14 augusti 2021 08:44

 

Så är önskar jag att alla mornar såg ut när jag kollar på appen.

Så härligt att vakna och känna att jag inte har hört klockans slag en enda gång.

 

Vi var igång tidigt som vanligt och jag hade tagit fram både blod och klöv för att lägga ett spår på ängen

Nu blåste det rätt kraftigt när detta lades vid 10 tiden.

Sen ställde jag mig i köket och förberedde kvällens middag

 har jag rester kvar efter föregående middag så vill jag ta vara på den dyra potatisen. 


Åkte sedan till centrum och även till Macken eftersom det var lördag. 

Jag ville sedan ner till både Ålkistan och Byrum och nog märktes det att det blåste och det var nästan folktomt. 


 



Hem sedan och grillade varsin korv och invigde våra ölglas som jag köpte på loppis på marknads dagen.

 


 När klockan var 14 så var det dags för hundarna att  spåra. 

Efter dessa stormar så kan man verkligen funderar på var doften tagit vägen. 


Tog först Åberlix som inte ännu tagit anlaget.  Jo nog fattade han var, som skulle ske, men den där snitseln var väldigt intressant och det tyckte han vid varje vinkel.. Snart stötte han upp en fågel som låg på marken och den hade han nog gärna velat ta.  Efter ett tag kom det en hare uppspringande från ingenstans, men den brydde han sig inte om för nu hade han spåret i näsan. Spåret hittade han men att skanken satt en bit upp i luften tog ett tag innan han fattade. 


 

Hem med Åberlix och tog ca 30 minuters vika innan vi tog ut Zlatan i spåret.  Han fick själv söka upp spåret och det gjorde han om så inte precis där det började.  Jag bestämde mig för att stå ca 100 meter bort och filma, men helt plötsligt så ser Zlatan mig och börjar skälla och istället för att Lasse kommendera Zlatan att fortsätta så förstärker han Zlatans iakttagelse av mig genom att börja ropa till mig.  Nu ordnade detta upp sig och han tog spåret igen. 


Dagen fortsatte att vara blåsig och det gick inte att göra så mycket. 

Fick även en regnskur    över oss, men som vanligt kom solen tillbaka lika fort som den försvunnit.  Middagen kunde ätas utomhus


 

Fast jag gjorde detta recept för 2 personer så orkade både Lasse och jag bara med hälften.  Normalt har jag aldrig mjöl i potatis bullar, men eftersom det var detta i receptet och det var färskpotatis så vågade jag inte utesluta detta, men i min smak hade det varit bättre utan. 


Kvällens TV program blev 2 avsnitt av Mordkommissionen och sen blev det sängen och ligga och lyssna på 60 tals musik tills jag somnade. 

God natt








Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards