Alla inlägg den 1 augusti 2021

Av Rehn/Hornesjö - 1 augusti 2021 06:57







 Sovit hade jag gjort men inte kommit till ro enligt ANS och det visste jag redan innan jag läste av appen. Hela fredagen gick jag som i dvala och kroppen värkte oavbrutet.

Men nu  var det ny dag igen och jag kan ju hoppas att lördagen skulle kännas bättre 


 

Tyvärr är detta inget bra väder för en fibro kropp och alla omlag i vädret sätter sina spår

 

Solen sken i alla fall mellan varven och jag satt mycket ute och tog det bara lugnt

Hade egentligen ingen lust till någonting under hela dagen och jag var inte ensam om detta för till och med Lasse tog det lugnare än normalt och la sig att vila 


Hade inga planer på middagen men vi hade i alla fall både bröd, skinka och ost hemma så varför inte ta vara på detta och bara göra ett par mackor till middag

     

Detta är aldrig fel och ganska gott också.

Blev att jag somnade i soffan framför TV och kvällen blev ganska kort.


Söndag

 

Som synes så blev det inte många steg under gårdagen, men även denna natt blev det flera timmars sömn men fortfarande hade inte kroppen kommit i balans utan ANS visade bara på massa fel.

 

Dagen såg i alla fall hyffsat bra ut när det gällde vädret och fast min kropp fortfarande inte var återställd och benen värkte som tandvärk så ville jag ut och göra något.


Emelie kom förbi med en kasse med sådant som hade blivit över efter hennes dagar i husvagnen och det var bland annat flera burkar med aioli så jag tog fram räkor och la i saltlake som jag senare skulle röka.


Vi tog med oss Zlatan och Åberlix upp till Böda Sand, mest för att de skulle få känna av massa folk och hundar.

Folk var det verkligen, parkeringen var full med bilar och vi hittade i alla fall en plats långt ner mot skogen och det var ganska bra för att börja så med att ta ut hundarna.   Något som retade mig var att jag fick betala 50 kr med appen för 1 timmes promenad inom området.  Betalt tar de överallt nu för parkering så det var ju något jag visste, men just med Easy Park brukar det var lite billigare. 


Dessa två har verkligen blivit satta åt sidan när det gäller social träning under Coronatiden och det märks mycket.

Tänkte att det kommer nog att bli en massa skällande på våra hundar när de nu kommer ut i folkvimlet, men vad jag bedrog mig, de skötte sig exemplariskt och mötet med alla människor och stora och små hundar bekom de inte ett dugg, de bara nonchalerade allt och alla.

   

Lasse fick ta Zlatan och jag Åberlix och de var många som påpekade att vi hade så vackra cockerspaniel..

Klart att Lasse ville in på kondiset, så jag satte mig en bit längre bort för att vänta på honom. 

Han kom tillbaka med ett stort leende och sa "de hade semlor"


Vi åkte sedan hem och satte oss ner för att äta denna semla, det var ingen riktig semla med mandelmassa som Lasse önskade, utan mer i min smak med vaniljkräm och jordgubbar och även en helt underbart god bulle.

 

Emelie hade lämnat en halv flaska med vitt vin så det fick bli denna dryck till detta bakverk.


Jag tog mig sedan i kragen och ställde mig och rökte räkor

  som jag hade tänkt till middagen. Idag blev de lite blekare än normalt, men ändå bra rökta, nu skulle de bara plastas in och ställas i kylen och vänta på att kvällen skulle infinna sig.

Tyvärr fanns det inte mycket ork i min kropp så jag slappade mest hela tiden.

Lasse hittade på ett nytt projekt och höll till vid uteplatsen och jag satt bara där tillsammans med våra hundar och kollade på vad han gjorde.

Hundarna fick sin middag vid halv 5 och sedan tog vi en liten promenad ner till husvagnen för att hämta en gasoltub som Emelie hade lämnat.


När vi kom tillbaka var det bara för mig att sätta på ugnen för att värma ett bröd till middagen och sedan satt vi snart inne framför TV:n och åt

 


Skulle kolla på Rebecka Mårtenson men vet egentligen inte vad den handlade om, jag slumrade i ena soffan och Lasse i den andra.

När klockan var 23.00 så gav jag upp och gick till sängs.

I morgon är det en ny dag och vardag igen.


God natt (hoppas jag)





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards