Alla inlägg den 2 augusti 2021

Av Rehn/Hornesjö - 2 augusti 2021 08:21

Så var det måndag igen och natten blev som den blev. Somnade tidigt och sov bra fram till klockan var 5 denna morgon, låg sedan kvar i sängen till klockan 6.

 

Ja det blev inget att skryta med även denna natt när det gäller min avslappning, så bara att få timmarna räcker inte alltid till.  När jag såg vad de hade skrivit som dagens tips så sa jag till Lasse "jag vill till Borgholm och bara få se något annat än skogen"

Naturligtvis så gillade han förslaget. 

Så efter att hundarna fått sin mat och sedan blivit  rastade ordentligt så var det bara att berätta för dem att vi snart  skulle komma hem igen. 

 


Klockan var nu strax efter 10 och vi var på väg i ett ganska dystert väder. 

När vi hade kommit en bit på väg på 136:an 

  så visade det en lång kö framför oss. Men snart såg vi boven i dramat  och det var en traktor som inte hade kunnat bli omkörd. Men nu var vi snart förbi och det var fritt fram till Borgholm. 

Första stoppet för oss blev det nya Bygg Max  och där trivs Lasse. 

 

Sen fortsatte vi till Borgens konserver och där blev det jag som fick trivas. 

  och handla sånt som  jag gillar. 

Fortsatte sedan ner på torget

 

Just nu regnade det en del och många försvann in under de skydd de kunde hitta. 

Vi brydde oss inte om regnet utan tog en promenad runt i Borgholm innan vi hämtade bilen och åkte till Ica för att handla. 

Nu blev det inte alls det som jag hade tänkt mig för det var både dyrt och alldeles för stora förpackningar. 

Handlade i alla fall en del men fick ingen senior bonus, jaja den borde ju finnas kvar. 

Vände sedan hemåt för att inse att det var bra mycket mer trafik mot Borgholm nu än när vi åkte

 

Men denna upplöstes när vi kom fram till Lundegård. 

Alldeles tyst i huset när vi parkerade. 

Plockade in våra varor och Lasse satte på grillen för ett par korvar. 

 

Sen kunde inte Lasse hålla sig utan måste prova de saker han köpt till sitt nya projekt. 

 


Klart att hundarna måste vara med och kolla vad som händer. 

Nu hade solen återvänt och jag tog mig an den nya ljudboken. 

Dagen fortsatte och vädret denna dag blev i min smak. 

Kvällens middag fick bli stekta delikatess Ölands kroppkakor

 

Det smakade bra. 

Kvällens promenad ner till postlådan blev tillsammans med en lycklig Qling. 

     


 
  Lite fundersamma är alltid våra hundar när vi bara tar en av dem med oss och då är de väldigt viktigt att kolla igenom den som varit på vift 

     

Naturligtvis skulle alla ha den tidning som Qling burit hem.


Vädret var fortfarande härligt och vi satt ute till klockan 21,30 då det blev Maria Wern. 


Det var allt för idag

God natt






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards