Alla inlägg den 3 augusti 2021

Av Rehn/Hornesjö - 3 augusti 2021 19:36

    

Blev  ganska snopen när det stod så där på appen. 

Trodde säkert att det skulle stå mycket bra, för så kändes det när jag jag vaknade. 

Bättre än dåligt i alla fall. 

Det var bara 7 grader på termometern när klockan var 6 och eftersom vi äter frukost ganska tidigt så blev det att sitta inne denna morgon. 



Gjorde en kaka på förmiddagen av den burk vanilj kvarg vi fick av Emelie

 




Idag var Kupan öppen och jag ville kolla efter en rullgardin, så vi stod där i kön och väntade ganska lång tid innan vi blev insläppta och tur hade jag idag då jag direkt hittade en alldeles ny och oupplockad rullgardin   för 20 kronor.   Nu var ju Lasse med och även han hittade några små fynd. 

Hem och tog oss varsin varma koppen soppa innan Lasse satte igång och jobbade. 


Hade planerat att lägga ett 600 meters spår till Åberlix. Tyckte jag hade mycket blod i flaskan, men redan efter 193 meter var blodet slut   kanske lika bra för även jag orkade inte något mer.  Tänkte  att ett spår är det vi alla fall och han behöver träning. 


Hem och började förbereda middagen som idag skulle grillas på kolgrillen. 

        

Känns lite lyxigt att tända denna för två karré kotletter, men så mycket godare än på gasolgrill. 

      och gott blev det. 

När klockan var strax efter 7 så var det dax för Åberlix att gå sitt spår

 kan  väl inte påstå att det var ett bra sök, men han visste i alla fall vad det handlade om.

Får kalla det för en trevlig promenad. 

Vi stannade ute och Lasse började måla lite på sitt nya projekt. 

Klockan 8 gick jag in för att se Allsång på Skansen.

Lasse var sugen på något så jag provade kakan tillsammans med glass och melon

 

Det smakade bra. 

Kvällen fortsatte med Morden i Midsomer. 

Imorgon är det onsdag

God natt



 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards