Alla inlägg den 12 juni 2021

Av Rehn/Hornesjö - 12 juni 2021 09:29

Så var det dags att återigen uppdatera tre nya dagar.

Tyvärr inget data från min klocka eftersom batteriet var för lågt. 

Gillar verkligen min pulsklocka men inte att det är så dålig batteritid. Min gamla höll batterierna i 3 till 6 månader och jag behövde inte tänka på dessa.  Nu skall jag helst komma på att ladda klockan varje dag vid någon tid då jag inte är så aktiv. 

Jaja, lär mig väl även detta inom sinom tid. 

Idag var inte vädret det bästa när jag vaknade, regnet hängde i luften och hundarna ville inte vara ute, men leka ville de göra så fort de kom in


   


.Vid halv 10 så började molnen luckras upp och en blå himmel visade sig.


Behövde handla lite färskfoder så det fick bli en tur till ÖB och Lasse skulle till JULA  för att köpa, ett nytt hjul till kärran. 


När vi kommer hem så kände jag ass gör ett sug efter en räkmacka   . Lasse ville inte ha räkor utan nöjde sig med ägg och kaviar 

Ja  man får som  man vill.

  och får skylla sig själv. 

Per kom på besök och det var tur för han lyckades hitta ett elfel som vi har haft sedan i går. 

Helt plötsligt när Lasse höll på med häcken så slocknade några lampor utomhus och även strömmen till pool aggregatet. Naturligtvis trodde vi att det var en säkring som gått sönder. Men efter att kolla alla säkringar och insett att alla var okej så blev det att bara inse att vi  måste genom hjälp av en elektriker.

Men sonen lyckades hitta felet i en kontakt och kunde fixa detta. 


Vi hade tänkt grilla ikväll men regnet satte stopp för detta, så jag fick tänka om och laga maten inomhus. 

 

Det fick bli entrecote burgare med kantareller, stekt potatis och rört vitlökssmör. 

Kvällen avslutades med Morden i Midsomer. 


Söndag

Idag kom Trassla hit för att få bli trimmad. 

 

Egentligen klarar familjen detta jättebra men Trassla gillar inte maskin och nu var hon så långhårig så den måste används

De hade med sig en kasse med massa godsaker till oss och även  en del till våra hundar. 


 

Trassla var jätteduktig och hur lugn och fin som helst på bordet.  Hur söt en hund än är med lång fin välvårdad päls så är det något speciellt med en trimmad cocker där ansiktet får sin rätta look.

Trassla har en mycket lättskött päls med helt rak struktur och är mycket lättplockad, så nu är det bara att hålla efter henne och ser fram emot en utställning där hon kan få bli bedömd tillsammans med sina sobelbror   Åberlix

Sen fick hon leka med sina bröder Zlatan och Åberlix. 


Det blev sedan en tur till Hallunda. 

Sen hem och tog det lugnt med lite av det goda som vi hade fått

   


Sen vilade vi i solen. 


Middagen blev kyckling


Det var väldigt gott med många smaker. 

Blev en promenad med killarna. 


Får fortfarande ingen kontakt med min klocka och mobilen. 

Men jag kan i alla fall läsa av klockan. 

så det var kul att se mina steg och att jag hade haft en bra natt och många steg blev det under denna dag.


Kvällens TV blev fotboll och det var en ganska trevlig match.

I morgon måste jag iväg till XXL och se om de kan hjälpa mig med min klocka, att det måste vara något med denna är helt klart för jag har lagt in den på 3 mobiler och det ger samma utslag.


Lasse hade visst också något ärende till Kungens kurva.


Så var det ny dag och ny vecka igen.

 

Solen sken från en molnfri himmel och redan 17 grader vid 8 tiden.

Fick ta bilder på klockan för att kunna veta hur natten såg ut.  Den såg bra ut, fast det är mycket roligare när jag kan se allt på mobilen, så nu hoppas jag att det ska gå att ordna.


Lite öm i kroppen är jag efter trimningen i går, men det är det värt när man ser hur duktiga hundarna ärär. 

Först  åkte vi till JULA för Lasse skulle lämna tillbaka ett hjul som han köpt som det visade sig fattas ett kolleger i.  Nu blev det inget nytt eftersom de som fanns hade fel dimension. 

Sen till XXL för att kolla om de hittade felet på min klocka och det visade sig vara ett batterifel.  Valde en ny som var 500 kronor dyrare men hoppas på att denna ska fungera.. Lasse blev nu sugen på att köpa en till sig själv också. 

Det blev alltså en dyr affär för att min inte höll måttet. 

Hem för att installera dessa två klockor. 

Bad Lasse att installera appen i sin mobil, själv hade jag ju redan min installerad.

Det sket sig direkt för Lasse som inte kunde sitt Google konto  kod.

Jag fixade lite sen lunch på resterna från gårdagens kyckling. 

Lasse gick sedan ut för att klippa gräsmattan och jag kollade i hans mobil och ser att han inte alls har installerat något konto i appen, så detta tog jag friheten att göra. 


När klockan var 16 gick jag in och utfodrade våra hundar och även satt Lasses klocka på laddning. 

 

Sen satte vi oss ner och tog lite gott innan  jag skulle förbereda  middagen. 

Lasse somnade gott efter detta i en

  solstol. 

Själv kopplade jag av med en lilla Hänt som pappa hade varit och lagt i brevlådan när vi inte var hemma.

Gick in och utfodrade hundarna och sedan så var det snart dags att sätta igång med middagen och det passade bra för det hade börjat smådugga, något som Lasse inte ännu hade känt av fast han låg och sov i solstolen.

Lagade en enkel middag denna kväll. Det fick bli stekt falukorv och pulvermos   och det var jättegott, tyckte även Lasse.

Sen blev det mycket goda och fina spanska jordgubbar med grädde till fotbollen.

En ganska spännande match och en enastående målvakt gjorde att vi fick med oss en poäng.

Sen blev det Wallander fram till midnatt.

Ska bli spännande att se om min nya klocka   

har gjort det den ska under natten


Tyvärr lyckades jag inte få Lasses klocka att sammankopplas med hans mobil, så det får han begära hjälp med av någon kunnig person.

God natt






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards