Alla inlägg den 18 juni 2021

Av Rehn/Hornesjö - 18 juni 2021 08:16

Så var det fredag igen.  Fattar inte hur fort dessa veckor försvinner.

Hade jag inte vaknat så förbaskat tidigt så hade det säkert blivit normalt. 

Tyvärr kan jag inte skryta om att jag rört mig så mycket som jag egentligen skulle vilja. 

Idag var det redan tidigt en kvävande värme. 

  och värre skulle det bli under dagen. 

Märkte på hundarna att de tyckte att det var otäckt varmt. Ställde fram en balja med vatten men de fattade inte att sätta i tassarna i denna så jag föreslog att vi skulle åka till Rusta och köpa en riktig hund Pool. 

 


Det gick snabbt fram och tillbaka och jag visste att så fort den skulle vara klar så skulle Yra gå i. Då blev det också, men varken Qling eller Z visade något intresse. 


 
 
 
  Det blev uppskattat av våra hundar och jag  kunde lägga mig i min och övervaka hundarna. 

Hade lite fläskfilé och grillost kvar så det blev två riskakor var och en lättöl till lunch. 

Det var svårt att företa sig något i denna värme men som tur blåste det rätt hårda vindar som kändes uppskattat. 

Klockan 3 gick vi in för att se Fotboll.  Efter förste perioden så tröttnade jag v och gick ut och satte mig i vattnet på min badfåtölj och somnade. 

När Lasse kom ut och berättade att Sverige vann så gick jag direkt upp för att gå in och göra mat till hundarna. 

Åberlix bara tittade på sin. Både Yra och Qling åt upp maten men Z och Zlatan var inte speciellt hungriga. 


För oss blev det bara ett par skivor rostbiff och varsin potatis med smör. 


Lite glass gick ner efteråt. 

Såg en gammal Morden i Midsomer som var slut klockan 22 och jag kände att det kanske kunde vara bra att komma i säng i bra tid. 

Men det sket sig för klockan 23 började en Johan Falk på 12:an som jag inte hade sett. 

Så där satt jag fast i sängen fram till klockan var över 01. Om det inte hade varit för alls dessa reklamavbrott så hade den slutat i en skälig tid. 

Släckte TV direkt när den var slut för att inte bli kvar och kolla på Wallander som började. 

God natt. 


Lördag

 


Klart att timmarna blev lite för få i sängen, men jag kände mig ganska utsövd när jag såg att klockan var kvart i 7 när jag klev ur sängen. 

  Vädret var strålande även denna morgon. 

Frukost tillsammans med   kändes inte helt fel. 

Så härligt med denna dansmusik som gör mig glad. 

Det var otroligt varmt redan på morgonen och även denna morgon så blev det ingen promenad. 
Satte i stället igång med att koka en saltlag till räkor som jag tänkte röka. 
Sen var det bara att sätta igång röken

och efter en halvtimme så hade jag 500 gram stora rökta räkor. 

Lovar att det är svårt att inte smaka. 

Lasse ville ha vitt vin till räkorna så han tog en tur in på systemet i Eriksberg.  Sen en tur till Lidl och Dollatstor. 

Vid 15 tiden tog vi en enklare brunch

 


Jag hade en flaska rosé som jag fått när jag fyllde 75 år och den passade bra till de rökta räkorna och lite annat. 

Sen blev det poolen för hundarna


 

och idag vågade sig även Qling i och han hade nog önskat sig en djupare för det syntes att han ville simma. 

Själv somnade och njöt jag i min lilla pöl. 

Det blev fotboll och sedan klockan 8 så kunde jag inte låta bli att se Min pappa Marianne. 

En sån underbar film. 

Sen som vanligt fick det bli Morden i Midsomer. 

Ikväll var ett måste att somna innan midnatt. 

God natt


Så var det söndag och ännu varmare när jag steg ur sängen. 

 


Sömnen visade sig vara okej  denna natt och det räcker för mig. 

Stegen blir färre för varje dag och det är mindre bra. 

Dagen gick i långsamt tempo. 

Kom i alla fall iväg till Hallunda för att handla fil eftersom jag fått för mig att baka två filmjölkslimpor. 

Lasse ville in på Loppis och det var ganska tomt så jag hängde med och det första jag ser är en stor agilitytunnel och den ser jättefin ut. Den är inte prismärkt så jag tar den till kassan och frågar vad de ska ha för denna och hon säger 20 kr. 

 

När vi kommer hem och jag öppnar paketet så hittar jag prismärkning från en affär från nätet och den hade kostat nästan 1300 kr.  Snacka om kap. 

Alla hundarna undersökte den noga och sprang fram och tillbaka i den flera gånger. 

Satt stilla mycket i skuggan.  Ingen av oss var hungriga på hela dagen och bara vatten och glass intogs. 

       

Per kom över en liten stund och Lasse bjöd honom på en öl. 

Middag ville jag inte ha, men tog fram varsin snabbmat som Lasse gillar.  själv fick jag i mig en liten pannbiff, resten blev hundmat.. 

Fick i alla fall med mig Lasse på en kvällspromenad. 

       

Lika varmt både ute och inne. 

I morgon är en ny dag. 

Två besök på KS denna kommande vecka. 






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards