Direktlänk till inlägg 14 februari 2022

Måndag till onsdag vecka 7 2022

Av Rehn/Hornesjö - 14 februari 2022 08:40



Så var det ny vecka igen

 

Tiden i sängen var bra, men djupsömnen som vanligt för lite.  Sen att inte ens komma upp i 5000 steg under en hel dag är under allt kritik.

Även vikten låg kvar på samma som förra veckan.

Idag höll i alla fall Qling ut till strax efter 5 innan han började sitt gråtande efter Z.

Massor på agendan denna dag. 

Efter hundarnas frukost och lite snabb utgång bara på tomenten så fick färden mot 

HS börja. Dags för Lasse att ta nya blodprover.

Har nog aldrig sett så mycket folk på provtagningen som denna dag och nu är alla friska så några mun skydd behövs i inte längre, i alla fall såg det så ut. 

Åkte  från Huddinge till Hägersten för att kolla posten. Hade tur och den kom precis när vi var där, så nu är en sak till fixad. 

Hem så att hundarna fick komma ut och jag även se på Hem till Gården innan vi åter satte oss i bilen för en tur till Maxi. 

Även in i Hallunda centrum för lite inköp av sånt här inte fann på. MAXI. 

Hade bestämt mig för att beställa en begravnings krans till pappas begravning.. Vet hur mycket han älskade blommor och hur viktigt det var att alltid ha färska rosor vid mammas bild, så han är naturligtvis värd detta, men jag nästan ryser när jag ser vad detta kostar och sedan så försvinner de bara efter begravningen och ingen får glädje av dessa.  De pengarna skulle göra mer nytta för någon annan. 

Nu blev det ingen beställning för de i blomster handeln var ute på uppdrag. 

Dagen fortsatte med plock och åter plock. 

Lasse sov en timme medans jag såg Glamour och samtidigt förberedde vår Alla hjärtans dags middag

Så när Lasse vaknade så stod detta på bordet

     

Han trodde att han skulle få tortellini idag för det hade jag köpt när vi var på Maxi.

Lasse blev i alla fall jättenöjd med middagen och fast det inte var speciellt mycket så tog vi tid på oss att äta detta.

Sen skulle jag överraska Lasse med något som jag vet att han verkligen gillar och det var en panacotta med färska hallon.

  Men jag blev mycket både besviken och fundersam när jag tog fram skålarna ur kylen för att lägga på hallonen, den hade inte stelnat. 

Men smaken var som vanligt så det fick bli hallon med flytande panacotta

Kollade på Alla mot Alla och det kändes bra att detta börjat igen.  Då vet man vad man gör mellan klockan 22-23 och sedan behöver jag inte kolla på film som alltid slutar efter midnatt.

Men alltid svårt att vara ner och somna direkt.

Som vanligt måste det vara någon tråkigt nyhet som jag ska somna till.  Idag gick även den oranga valpen bort. Man tror ju verkligen att när de år 10 dagar så är faran över.  Så nu finns det bara 2 fina killar kvar i denna kull hemma hos uppfödaren.  Men dessa två är stora och fina och nu är det bara att hålla tummarn. 


Så var det tisdag

 


Så var det rött igen på ANS men grönt på sömn så det kändes bra tills jag såg att djupsömnen var alldeles för lite.

Var i alla fall ganska aktiv under gårdagen, men stegen blev lite få.

Idag åt i alla fall killarna så vi får hoppas på att Z löp är över snart.  Detta har varit väldigt stressande denna gång när vi har haft så mycket annat att göra.  Normalt brukar vi aktivera hanarna mer under dessa perioder och ta med dem på andra ställen, men detta har inte fungerat nu.

Ringde i alla fall på morgonen och beställde en krans och vita band till begravningen, så nu har jag inte det att tänka på.

Måste skriva brev både till Ica och Konsum för att få pappas pengar överförda till dödsboet.  Känns lite löjligt att behöva skriva när det är så lätt att göra dessa anteckningar via internet.

Känner mig så himla stressad och det bevisar ju hur jag känner mig när jag står i badrummet och gör mig i ordning.

Ska måla ögonfransarna och tar borsten och börjar borsta tänderna istället, inte så snyggt med svarta tänder.

Fick i alla fall bli en liten lunch innan vi skulle åka till kyrkan

  Fick bli den rostbiffen som var kvar sedan gårdagens middag.

Klockan 13.00 idag skulle vi möta prästen i kyrkan. Det blev ett mycket trevligt samtal och vi har så mycket positiva saker att berätta om pappa så det blir säkert en fin begravning 

Prästen är en ung tjej på 45 år, har gått i samma skolor som våra yngsta tjejer.  Bott i Hallunda och hade då en cockerspaniel.  Så härligt att kunna sitta och prata om lite andra saker än bara om en begravning.


Har i flera år när pappa har varit sjuk känt att just denna vill jag ha på hans begravning den dagen han inte finns mer. Helst skulle jag vilja att någon av våra duktiga barn eller barnbarn sjöng den.  Men det är inte lätt för någon av dem, så det får bli inspelad musik istället.

Vet att detta inte kommer att bli lätt för någon av oss för så mycket som pappa har gjort för alla i sin omgivning både när det gällde oss tvåbenta och fyrbenta glömmer man aldrig.

Har även valt lite annorlunda instrumentella låtar så ingångsmusiken blir Gabriellas sång och utgångsmusik Strövtåg i Landsbygden.

När vi kom hem så hade vi velat sätta oss ner och ta det lugnt, men naturligtvis kom vi på att vi måste köpa ägg, så en snabb tur ner till Hallunda var vi tvingade att göra innan vi ställde in bilen i garaget.

Vet egentligen inte vad tiden tagit vägen men helt plötsligt var vi framme vid middagen. 


Idag blev det den mat som Lasse trodde han skulle få igår. 

 

Det var gott med tortellini med gorgonzola sås. 


Kvällen kommer att avslutas efter Alla mot Alla. 

Även denna dag var de tråkiga nyheter. Qlings syster Christa drygt 13 år  blev akut sjuk för två dagar sedan. Alla värden bra men hon kunde inte syresätta sig, så igår fick det bli ett farväl för familjen. Nu finns Traysi 7 år och lilla Ölice 5 månader kvar hos dem och båda dessa har fått den bästa uppfostran av sin stora syster Christa.  



Så var det mitt i veckan igen

Vaknade som vanligt vid halv 5, en snabbkoll på klockan för att sedan försöka somna om. Somna och somna vet i sjutton om jag gjorde, men jag slumrade i alla fall.  I natt var det helt tyst hos hanarna så nu börjar säkert  löp ta slut. Men 16 dagar är det bara så de får allt vara ifrån varandra hela veckan.  

Snacka om psykiskt, känner mig helt annorlunda när jag läst av min klockan och ANS är på grönt.


Hade en hel del att göra på förmiddagen och det fick bli en liten snabb lunch innan Hem till Gården och sedan blev det en tur till KS för Lasses 3 månaders besök hos läkaren efter röntgen.  Alltid lika nervöst känns det, men även denna gång var det goda nyheter och alla prover är bra.. Naturligtvis finns fläcken på lungan kvar, men den växer inte och detta är positivt enligt läkaren. .


Satt i väntrummet och väntade på Lasse och för att fördriva tiden så tog jag fram min mobil. Fick nästan hjärtat i halsgropen och fattade ingenting när jag ser ett mail från pappa

  För det första så skrev han sällan mail till mig, vi chattade eller ringde till varandra.  Detta fick mig nästan att bryta ihop för min tanke blev direkt att tänk om han trodde att jag inte brydde mig. Sen ser jag datumet då detta är skickat och det fick mig att rysa i hela kroppen, då var han ju redan död. Han dog natten mellan den 25 och 26:e och detta var skickat den 27/1.
Direkt när vi kom hem så tog jag fram pappas mobil för att kolla när han hade skrivit detta, men det fanns inget mail skickat från hans mobil.

Detta fick mig i alla fall så ledsen.  Sen när jag tog in posten så hade vi fått ett sånt fint brev från en av pappas vänner från Norge och det gjorde mig glad men ännu mer ledsen.  

Klockan hade nu blivit nästan 16 och vi hade inte hunnit äta något så vi tog vara ett par ostkex.

Såg på Glamour innan jag började med maten som fick bli rester av gårdagens tortellini

Kvällen slutade efter Alla mot Alla som var ganska rolig igår, inte så bra kunskapsmässigt men Marianne Mörk är så härlig och får mig att skratta.

Så var dessa tre dagar över och i morgon är en ny dag
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards