Direktlänk till inlägg 7 mars 2022

måndag - onsdag vecka 10 2022

Av Rehn/Hornesjö - 7 mars 2022 08:00

Så var vi åter inne i en ny vecka

 

Blev riktigt fundersam när jag såg på appen denna morgon. Tänkte att efter gårdagskvällen konstigheter och till och med kaffe vid 9 tiden skulle störa min sömn. Men inte alls, kanske så här jag ska ha min kvällar för att må bra.


Även denna dag sken solen

Behövde inte handla något denna dag, middagen skulle bli den som jag inte klarade av att göra på söndagen.

Tog en tur till Hägersten för att bara försöka oss på att plocka ner en massa saker från en riktig hög garderob. Det visade sig vara mest fotosaker som gamla projektorer och en massa framkallningsvätskor mm mm. Ja att mamma jobbade inom foto i mer än 25 år syns på det mesta. Ja även detta bevisar att hon arbetade hårt under de första åren 

 

Även en stor låda med gamla grammofonskivor, men den lådan var så tung att Lasse inte kunde få ner den, så det får bli en dag då Per kan komma med.

Alla (tror jag att det är) mammas och pappas brev till varandra under de åren som pappa jobbade i utomlands. Vet inte om jag ska läsa dem, spara dem eller bara slänga. Det får blir en senare fråga.2

Har redan sparat alla pappas dagböcker, men så idag dök alla passen, gamla visitkort   och kartor över de afrikanska länder han jobbade i.  Ja mycket smått och gott finns det och fast det är mycket att ta vara på så är det ganska så härligt att se en massa som jag var för ung då att komma ihåg.

Klockan 12 åkte vi hem igen och då satte vi oss ute med och åt varsin baconmacka.  Lasse hackade bort lite is och jag satt och myste i en solstol.

Vid 15 tiden så tog Lasse fram lite ost och då blev Åberlix jättesugen

Han är så söt när han vill ha något.  Till skillnad från sin bror Zlatan så är han alldeles tyst och bara verkligen kollar på det han vill ha.  Zlatan sätter sig ner och skäller på saken tills han får den.


Dagen fortsatte fram till middagen 

   


Det blev en kasslergratäng med broccoli.  Mycket godare än den ser ut.


Sedan blev det vila för Lasse medan jag såg på Glamour.  

Sedan TV fram till klockan 23,00

I morgon kanske det blir Nordea igen.  Ska också försöka hinna med att träffa Zlatans små valpar någon dag.


Så var det tisdag

 

Vet inte varför men jag fick inte till någon djupsömn denna natt, men för övrigt kändes det okej.

Vi hade kommit igång tidigt denna dag och kände att vi inte hade något speciellt på agendan.  Jag föreslog då att vi skulle åka till Brännkyrka och sätta lite blommor i en vas till mamma, hade känt detta redan i söndags då det var 3 år sedan hon lämnade oss, men vi hann liksom inte med.

Det var alldeles tomt på parkeringen och även kyrkogården präglade ett lugn   utan några människor. Ringen där vi satte våra kransar i till allhelgonadagen såg även den vissen och tråkig ut, allt var brunt och torrt.

Minneslunden såg ganska tråkig ut denna dag inga blommor, så mammas stod där helt ensamma   i en vas.  Inne i kyrkan var det lika tomt   Köpte 2 ljus och satte i ljuskronan   ett till mamma och även ett till pappa som snart även han kommer att finnas i denna minneslund.

Tankarna gick även till min moster och morbror


Därefter åkte vi till Hägersten, mest för att bara kolla posten, men när vi denna dag fick en parkeringsplats på gatan så passade det bra att tömma det stora skåpet ovanför garderoben.  Vi visste ju redan vad som fanns där men allt var tungt och svårt att få ner.  För att inte alla om alla stenkakor som fanns där. Det blir roligt att kolla igenom dessa. Synd att vi inte har någon skivspelare.

Plockade ihop några sopsäckar med sånt som skulle till återvinningen, detta tog vi på hemvägen.  Även 2 säckar med dukar och kläder som skulle till Stadsmissionen.. Hem och tog en lunch på resterna från gårdagens middag och även kolla Hem till Gården.

Sen en tur till Hallunda för att lämna in de två stora tunga säckarna på Stadsmissionen


Nu var vi ganska trötta både i kropp och själ.  Tog ut hundarna på tomten och satte oss ner och tog varsitt glas vin.

Solen försvann tyvärr ganska fort bakom husen och det blev lite kallt att bara sitta ute.

Tog in hundarna och sen satte vi oss ner och kollade lite på TV.

Middag efter Glamour

 


Tog vara på den sista biten av kasslern och bara stuvade lite spenat till denna. En mat i mitt tycke

Kvällen blev som vanligt fram till 23.00


Så var vi inne i mitt i veckan igen


Natten blev helt galen, kunde inte koppla av för att Lasse låg och kollade på en film. När jag äntligen somnade till ett tag så vaknade jag av en konstig dröm som fick mig att börja fundera och det gjorde att jag sedan inte alls kunde koppla av och somna.  Som vanligt alldeles för lite djupsömn för att jag ska känna mig utsövd när jag stiger ur sängen.

Idag hade vi i alla fall bestämt oss för att helt ta ledigt från det som annars styr vår vardag just nu.

Så redan vi 10 tiden åkte vi iväg för att få träffa Zlatans senaste små pojkar Aston och Archie.

Möttes redan på tomten av en jätteglad mamma Zelda.

                    Så synd att det ska vara så svårt att ta en bra bild på en svart hund, för han är verkligen grann denna lilla kille.

Kändes så härligt att få slöa bort ett par timmar med detta valpgos.

Tog vägen förbi Kungens Kurva och systembolaget när vi var på hemväg.

Passade på att även denna dag försöka vara ute en del, men det var kallt fast temperaturen visade på 7 grader.


 Blev lite plock när vi kom hem men på det hela en väldigt lugn dag.

Hade planerat att göra Piccata Milanese

 idag och det skulle jag göra medan Lasse vilade och jag såg samtidigt på Glamour.

Började med att panera fläskfilén men upptäckte att jag inte hade någon parmesanost, shiit, det är ju detta som sätter den speciella smaken.  Bestämde mig då snabbt att det i stället fick bli schnitzel fast det var ris till. Blev en ganska god middag fast den blev en blandning av två rätter.

   Eftersom Lasse inte gillar ärtor så fick det denna dag bli brysselkål till denna blandrätt.

Vanlig TV onsdag med Mästerkocken (hade hoppats att få se Helena utslagen, har så svårt för denna hysteriska kvinna)  men som vanligt höll hon sig fast.

Kollade sedan även på efter stängning och min favoritkille håller sig kvar.


Kvällen fick sedan avslutas som vanligt med Alla mot Alla. Denna kväll två duktiga lag som båda var värda att vinna.


I morgon blir det en tur till Hägersten för att fortsätta att tömma skåp.



  








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards