Direktlänk till inlägg 16 maj 2022

Måndag till onsdag vecka 20 2022

Av Rehn/Hornesjö - 16 maj 2022 08:04

Så var det ny vecka igen.

Man kan verkligen undra vad dessa veckor tar vägen och inget tycker jag att jag gör, fast det kan jag ju se när jag läser min egen blogg, att nog sjutton händer det en del.

  

Kan inte påstå att jag får den sömn jag skulle behöva. Tänk att kunna lägga huvudet på kudden vid 22 tiden och somna direkt och vakna utsövd vid 6 tiden, vilken dröm det skulle vara. Det skulle räcka med två dagar i veckan för mig och tror att det skulle kunna göra skillnad.  

Dagen gick i rasande fart. Vädret bjöd på utevistelse, visst var det lite kallt men finns det sol som värmer så är det bara att uppsöka en plats där man känner sig nöjd.

En tur till Skärholmen blev det för idag var i alla fall Hörsam öppen och Lasse trodde att han skulle behöva lämna in sina hörapparater men det visade sig att han bara behövde byta slangar.

Kände inte för att handla i Skärholmen utan jag ville hem till Hallunda för det som måste köpas denna dag.

Både lunchmat och middagsmat fanns hemma

Allt var klart innan 12 och nu hade jag en halvtimmes lugn framför TV och Hem till Gården innan jag fixade till lite lunch

Det var bara 10 grader ute men det trotsade vi och satt ute i alla fall och åt denna lunch

  Passar alltid på att köpa hem kycklingbitar när de säljer detta på Supergrossen, tyvärr är det olika fabrikat jämt och man vet inte riktigt hur dessa smakar, men de här var toppen goda och blev så där riktigt spröda i Airfryen.

Efter detta så blev det ett par timmar som vi bara jobbade med våra hundar på trimbordet. Det känns som de aldrig blir klara, när man är klar med den sista så är det tovor på den första.

Vi var ute fram till hundarna skulle ha sin mat vid 16 tiden och sen var det bara att vänta någon timme innan jag förberedde middagen.

Hade tagit fram kalvfärs från frysen tidigt på morgonen och hade väl då inte någon tanke på vad jag skulle göra med den.  Men jag hade köpt sparris när vi var till centrum och dessa ville jag använda idag.

Wallenbergare är aldrig fel och det passar väl bra även med sparris till dessa

        

Bara gräddsky och ett gott mos till detta och middagen blev perfekt. Klart att man måste ha ett glas rött till även fast det är måndag.  

Lasse hade ställt undan de jordgubbar som blev kvar från gårdagen och klart att de måste ätas upp

    tillsammans med glass.

Så var även denna dag över efter att ha kollat på samma gamla skåpmat som vanligt gällande TV

Hur natten kommer att bli känns intressant för jag somnade redan klockan 21 i soffan och vaknade bara till då och då för att se lite på TV:n. Sen var det ju lögn att somna om när jag hamnade i sängen.

Detta återstår att se i morgon.


Tisdag

 

Vaknade strax efter 5 och natten blev väl som jag hade trott, ja större problem var det i alla fall.

Det var en riktigt kall morgon och det visade sig att det varit frost under natten så tur att jag tog in mina blommor som jag nu har börjat vänja vid att få vara ute.

Dagen blev en sån där som bara flöt på. Vet egentligen inte vad som hände.

Blev som vanligt att vi putsade lite på hundarna och var ute mest hela tiden.

En tur till återvinningen var vi i alla fall med en massa skräp som Lasse lyckades få ihop när han rensade uteplatsen.

Började själv lite smått med att rensa ogräs eller det där jäkla kirskålen som sticker upp överallt, just nu exploderar grönskan överallt och det mest är ju vackert, även ogräset har sin charm, men det behöver ju inte ta över.

Hann inte med någon lunch och det började kännas vid 15 tiden då det verkligen sög i min mage.

Vid 17 tiden blev det i alla fall middag och idag hade jag tänkt ta mig i kragen och göra pasta till en carbonara, men ju längre tiden led på eftermiddagen så blev jag mer och mer inställd på att det nog fick bli någon torr pasta som fanns i skåpet.

 

Ja, inte såg den ut som den ska, blir ju något helt annat när man lagar en mat som man brukar på ett annat sätt, men smakerna satt där de brukar och det var riktigt gott. Kvällen gick i samma tecken som vanligt och ikväll var det riktigt roligt att se Alla mot Alla för Cecilia Frode var så annorlunda och ikväll var hon riktigt duktig.

Gick och la mig strax efter 23 och tänkte att i natt ska jag sova ordentligt.  Ha ha vad jag bedrog mig vaknade igen när klockan var strax efter midnatt och sedan var det ett helvete att komma till ro. Den sista gången jag kollade på klockan så var hon strax efter 02 och jag var klarvaken.


Onsdag

 

Det såg ut precis som jag hade trott på appen denna morgon.  Sovtiden blev inte så lång men på den korta tiden så fick jag mer djupsömn än jag brukar.

Hade två saker på Tradera  som skulle gå ut idag på morgonen och jag hoppas ju alltid att betalningen ska komma fort så jag kan få iväg sakerna.  Den ena kom direkt, men inte den andra.

Det enda jag behövde idag var margarin, mjölk och fil och inte sjutton ville jag till Maxi för dessa tre saker utan det fick bli centrum eftersom jag i alla fall skulle lämna ett paket.

Handlade idag på Lidl och blev sugen på en pizza som fanns där, det var en kebabpizza och jag tänkte att Lasse och jag kunde dela på den.

Tog en tur till Glimra för att tvätta bilen innan vi åkte hem

Den blev fin och nu kom den rätta färgen fram igen



När vi kom hem igen så var klockan strax före 12 och jag ville se på Hem till Gården innan vi skulle äta lite lunch.

Nu visade det sig att denna pizza var inget för Lasse, den var toppad med massor med rödlök och han vill ju inte ha lök över huvud taget på någon mat..  Så det blev jag som åt upp nästan hela själv och Lasse fick steka sig ett par ägg.


Dagen har varit helt underbar och efter att jag hade rensat mitt land så tog jag mig en vila vid poolen i den härliga solen.  Lika bra att ta vara på denna dag, för nu lovar de ju att vädret ska bli sämre igen.


Lasse klippte gräsmattan på baksidan 

Hade helt glömt bort middagen och när klockan var 18 så ville jag se Glamour innan jag hittade på något.

Det blev att vi gick ut och grillade varsin hamburgare.

 

Den blev klar att ätas när Glamour var slut. 

Så började kvällen framför TV och slutade klockan 23 

Hade så gärna velat se Strömstedts vinna ikväll, men Hanna och Jonathan visade än en gång att de är bäst.

I morgon ska jag till Skärholmen och få lite hjälp på 3 med mina nya kort till 2 mobiler, visst kan jag sätta in de nya SIM-korten själv, men det är en del annat som jag vill få hjälp med gällande spärr av utlandssamtal och vissa sms funktioner. Då är det bäst att gå till en som kan


I morgon börjar en ny omgång på bloggen

Ses på söndag för de som vill läsa















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards