Direktlänk till inlägg 23 maj 2022

Måndag till onsdag vecka 21 2022

Av Rehn/Hornesjö - 23 maj 2022 08:55

 

Det såg ganska okej ut.  Hade i alla fall inte bara suttit stilla denna dag.

En extra rolig sak som hände igår var att Åke dagen efter att han hade fått sitt excellent på utställning tog ett  superbra anlagsprov i viltspår.  Så nu är av dessa 6 hundar efter Yra och Messi godkända i viltspår. Zlatan och Trassla är champion och Åberlix och Åke är på gång nu efter att de båda är godkända i anlag.

Kul när man får valpköpare som gillar att jobba med sina hundar.

Den här dagen kändes så bra redan när jag steg ur sängen och inte blev den sämre.

Eftersom solen sken och det verkade bli riktigt varmt så passade jag på att tvätta våra sängkläder så att de skulle får hänga ute under dagen. Så jag bäddade inte på morgonen utan väntade tills sängkläderna var torra och luktade gott innan jag gjorde ordning sägen för kvällen.


Började morgonen med att åka till Maxi, där vi bara besökte förbutiken för att Lasse skulle köpa nya lotter och jag skulle förlänga vårt lotto.  In på systemet och köpte en box rött vin.  Sedan fortsatte vi till centrum för jag ville in på Lidl för att köpa smör och sparris.  Såg att det var medlemspris på smör för 20 kr och detta ville jag ha.

När jag kommer till kassan så betalar jag med mynt för jag vill bli av med en del. Tycker att det blir lite dyrt så idag kollar jag kvittot innan jag lämnar affären och ser att jag fått betala 46 kr för smöret.  Ja det är inte konstigt för priset gäller på Arlas säger killen i kassan och gör en återbetalning.  Samtidigt ger han mig både pengar och smöret och säger du kan väl lägga tillbaka detta när du hämtar det rätta,  okej känner jag fast det var en lite konstig begäran. När jag kommer tillbaka så ser jag att det finns inget Arla smör men skylten står under alla smörpaketen som jag har tagit mitt ifrån.  Går tillbaka till killen och säger att du kommer nog att få göra många återköp idag eftersom skylten står under dessa smörpaket och inget annat finns.

Kommer hem igen och känner mig så nöjd, har klarat av alla dessa saker utan att känna mig stressad eller svimfärdig. Tyvärr kan jag inte ännu besöka Supergrossen utan att få denna känsla.

Medan jag ser på Hem till Gården så ställer sig Lasse vid grillen och fixar ett par hamburgare

     Detta tillsammans med mycket rödlök och ost har jag på min hamburgare.


Jättegott är det som vanligt


Fortsätter dagen med lite omplanteringar av mina blommor och så tar jag mig även en skön avkoppling vid poolen 

Lasse frågar om han ska pumpa upp mina badmadrasser och jag säger att jag kommer inte att lägga mig i vattnet idag, men om han har tid så är jag tacksam.

  Så nu är den klar för att jag ska få koppla av lite under varma dagar.

Fick en bild på vår dotter som visade sig i en av mormors klänningar som vi var där med på söndagen. Alla våra barn och även barnbarn har tagit hand om en del kläder som de gillade.   Denna klänning hade min mamma på 60-70 talet och den är precis lika fin fortfarande. Då var det kvalitet i kläder man köpte.  Gör mig så glad när jag er hennes kläder och smycken fortfarande ha ett liv.


Vi 18 tiden så sätter jag igång med middagen samtidigt som jag kollar Glamour

Hade grillat fyra fläsk karréskivor igår och två finns kvar, så dessa får bli middag även idag och då bara på ett annat vis.

 

Ikväll fick de redan grillade kotletterna puttra i tomatsås och sedan serveras med stekt färskpotatis och sparris.

KVällen fortsatte som vanligt fram till 23 med Alla mot Alla och tyvärr denna kväll med Hanna som jag bara känner avsky för hela tiden. Hon är skicklig, men så nedlåtande mot Jonathan att man bara blir förbannad av att se detta.

I kväll bestämde jag mig för att inte kolla mer på TV utan gå direkt upp och sova.


Tisdag

          Så såg gårdagen och natten ut.  Kul att det var grönt på ANS.  

Låg kvar i sängen fram till 7 denna morgon och kände mig ändå ganska trött när jag steg upp, något som jag inte borde känna efter en ganska bra natt.  Tog bort våra tyngdtäcken igår och la bara i de rentvättade påslakan, tydligen så frös jag för när jag var upp och kissade klockan 5 så tog jag på mig min morgonrock och gick sedan och la mig igen och somnade om.

Hundarna mat vid 9 tiden och sedan började vår dag med att vi skulle åka till HS för Lasses prover inför morgondagen skiktröntgen.

Allt gick fort och bra och vi bestämde oss för att åka och handla en del direkt när vi åkte från HS

Skulle till Maxi för att sätta om lotto, Lasse skulle köpa lotter och sedan en tur in på systemet för lite vin.

Är man ute tidigt så blir man klar fort och klockan var precis 12 när vi steg in innanför dörren och jag satte på TV för att se Hem till Gården.

Lasse grillade varsin korv och sedan var vi ute i stort sett hela dagen och den var lika härlig som gårdagen.


I dag var jag sugen på haloumi och färskpotatis så det fick bli en helt vegetarisk middag.

     

Bara smör och salt till detta och det var så gott.

Sen blev det som vanligt TV kväll fram till 23 tiden.

Bestämde mig för att inte kolla vidare på någon film utan jag kände för att få sova.


Så blev det onsdag

 


Jo visst kom jag i säng och somnade gjorde jag också, men så vaknade jag igen strax därefter och kunde inte alls somna om så klockan hann bli 00 innan jag slumrade till för att sedan vakna igen vid 1 tiden och låg då vaken eller i dvala fram till över 2 innan jag somnade om igen. Kunde inte släppa tanken på bouppteckningen som jag fick telefonsamtal om och även fick veta att den skulle skickas idag. Sen hade jag kollat på nätet och sett att det var ett skolattentat i Texas som hade krävt en massa liv och det var bara barn, kände en sådan olust och även detta for runt i mitt huvud. 

Kände mig allt annat än utvilad när jag kollade på appen på morgonen och blev ganska full i skratt när jag läste på den   

allt stämde till fullo.

Lasse skulle vara på KS klockan 10,20 och vi hade kommit överens om att åka vid 9.20 för att ha en timme på oss eftersom vi vet hur svårt det är med parkeringen.

Redan klockan 09.05 stod Lasse i dörren och var klar för avfärd. Jag kände inte för att bli sur utan sa att okej vi åker så har vi god tid på oss- Det var i stort sett inga trafikhinder och vi var framme klockan 9.25 och så började vi leta plats, åkte runt runt som alla andra bilar för att hoppas att någon skulle backa ut precis när vi var där, men det tog ett tag och klockan var nästan 10 innan vi var inne och Lasse hade registrerat sig.

Hade precis slagit oss ner i väntrummet med denna utsikt   när det kommer en och ropar in Lasse, så det var inte alls dumt att vara tidig denna dag.

Själv mådde jag inte så jättebra när jag satt där ensam i väntrummet och tänkte på hur det var på denna dag för 4 månader sedan.  Jag satt då och chattade med pappa och berättade att vi var på KS och skulle åka förbi Hägersten på vägen hem för att hämta hans anteckningsbok som han ville ha. Han hade på morgonen skojat och sagt att han såg ut som en målvakt med sin mask för ansiktet som de hade satt på honom och sagt att han skulle hålla sig liggande. Så han skrev att "idag ligger jag och skriver så det får mest bli bilder".  Jag svarade att det var okej och han svarade med en bild på två dansande fötter, något som jag tog som ett skämt eftersom han inte fick gå upp.

Bara en kvart senare ringer läkaren och frågar om jag vet att min pappa ligger på HS. Jag skrattar till och säger att jag vet det och att vi precis nu hade haft sms kontakt. Märker på hennes tonfall att hon nästan inte tror mig och hon säger " igår mådde han bra"  men nu mår han sämre så om ni vill komma och träffa honom så går det bra. Klockan är nu 15.15  när hon säger att hon ska prata med personalen och sedan meddela mig när vi kan komma upp.  Klockan är nu 15,45 när vi kommer hem och har precis satt oss ner för att ta något att äta då läkaren ringer igen och säger att nu är han sämre så det är nog bra om ni kommer upp för att träffa honom.  Vi åker direkt till HS och har inte alls då förstått att vi aldrig mer skulle få prata med honom för han sov eller var medvetslös när vi kom.

Detta kom över mig idag när jag satt där i väntrummet och så kändes det som jag var på ruta ett igen.

Lasses röntgen gick fort och snart var vi på väg hem igen

Åkte direkt till Eriksberg för att köpa ägg. Sedan in i centrum för jag skulle skicka ett paket. Lasse ville in på Supermarket för att köpa en Grape tonic och jag behövde crème fraiche, men så fort vi skulle gå in i affären så kände jag att det inte skulle gå, den där rädslan att kanske svimma eller i alla fall bli yr fick mig att säga att jag inte vågade helt enkelt.  Det var inget så var viktigt så vi får ta imorgon.

Vädret var inte alls lika skönt idag som igår, men vi satte oss ute i alla fall fram till klockan 16.

Middagen idag blev en enkel kycklingfilé 

  .

Såg ganska tråkigt  ut, men smakade bra.

Nu är  klockan snart  23 och jag hoppas  få se David och Anna vinna ikväll, men det återstår att se om ca 10 minuter.

Det får  ni veta senare.

Imorgon  blir  jag ännu äldre än vad jag är  idag.

Sista frågan nu och Batras leder med 2 poäng, så det kan gå hur som helst.

De vann 

Godnatt 
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards