Alla inlägg den 10 oktober 2022

Av Rehn/Hornesjö - 10 oktober 2022 07:03

Så var det en ny vecka igen. 

I morse var det inte roligt att kolla appen. Det blev alldeles för många avbrott under natten och vad det var som störde mig har jag ingen aning om

Igår rörde jag mig alldeles för lite, men däremot gjorde jag ju sånt jag gillar.  Inte varje dag man åker på valp gos, så detta satte fart på min energi

Denna vecka är kvoten för aktiviteter fylld. 

Behöver handla en del, men det retar mig att jag bara får mina 5% på tisdagar och onsdagar på Maxi. Så idag får det bara bli ägg och mjölk på Supergrossen 

Idag började Hem till Gården 12,30 så jag fick lång tid på mig att sitta vid symaskinen. 

Sydde de 4 öronskydden som tyget räckte till. . Tyvärr tar det längre tid på grund av att symaskinen trilskas ned, mig. Men jag blev i alla fall nöjd, med democh Z   fick vara provdocka.. 

Dagen försvann så fort och snart var vi framme vid tiden för att börja med middagen. 

Även  denna dag var det Crockpoten som fick hjälpa mig i köket. 

Istället för att låta en köttfärssås stå och puttra i flera timmar så gör tryckkokaren detta på 40 minuter.  Bara att koka spagetti och riva ost och den så är middagen klar




     

Efter maten då blev det TV. 

Fick en glad nyhet på kvällen. 

I natt kommer jag nog att sova gott. 

Imorgon måste vi upp tidigt för elektrikern ska komma kl 7 och det är lite pyssel innan med hundarna. 


Tisdag

Natten blev bra men det tog ett tag innan jag somnade. 

Upp en timme tidigare än vanligt eftersom hundarna skulle hinna rastas mm innan 7.

Men 7,10 fick vi ett SMS att han måste skjutsa sina barn till skolan innan han kom så det skulle istället bli vid 8 tiden. 

Bara att tänka om med hundarna. Tur var väl det att vi hade placerat 3 på övervåningen och 2 i bilen för  det första han sa var att han var hundrädd. 

Klockan 8,40 var allt klart och   spisen äntligen på plats. 

När jag då sitter och kollar på spisen så ser jag att det inte finns någon display på spisen, säger till Lasse att vi har fått fel spis. Plockar fram bilden   på den jag trodde jag beställt. Tar fram alla papper och ser att det är rätt spis som står i vårt kök, så den jag beställt är den som jag fått.. Kan vara utan display och stek termometer, huvudsaken att spisen är hel. 

Morgonen kändes ganska stressig och sen skulle vi även till Skärholmen för Lasse skulle få sina nya hörapparater. 

Direkt därifrån till Maxi för att handla lite. 

Hem och jag slog mig ner framför TV för att kolla på Hem till Gården. 

Dessa timmar med stress blev för  mycket för min kropp och nu satt hela min kropp igång att värka. Benet och armen kan jag stå ut med, men värken och stelheten i nacken går knappt att acceptera. 

Lasse hade börjat jobba med en skiva som jag vill ha över spisen för att skydda glashällen. 

Jag gick ut och satte mig på en stol i solen för att kolla på honom. 

Zlatan och Qling var runt oss och jag insåg att det nu måste bli en trimning på Qling. Skäms verkligen när jag ser vad min kropp gör med mig och jag inte ens orkar med en vanlig vardags trimning. 


Men han är ganska söt vår kille som fyller 14 år på söndag. 

Jag satt ute tills det var dags att  utfodra hundarna. 

Hade plockat fram en påse kroppkakor ur frysen på morgonen. Så idag fick det bli stekta kroppkakor med skirat smör och fina lingon. 

   

Hade köpt ett paket smör på Maxi, för när jag ska ha smör till mat då måste det vara något annat än Bregott.  Tyckte det såg så annorlunda ut när det skulle skiras och kollar på paketet och ser att det står lättsmör   något som jag inte ens visste fanns.  Men det smakade som vanligt i alla fall. 

Blev ingen rolig kväll framför TV för det var  svårt att hitta ett sätt att sitta på utan att nacken värkte. 

Kvällens Alla mot Alla var spännande och jag blir lite ledsen på att Clara inte vågar säga emot Tony, tre gånger så hon direkt det rätta svaret och Tony envisades med att hans svar var rätt. 

De hade verkligen vinsten klar, men förlorade med 1 poäng på grund av Tonys envishet. 

Klart att det vinnande laget var värda att ta hem denna omgång. 

Nu är det bara att hoppas på en bra natt. 


Onsdag

 

I natt hade det varit frost och naturligtvis stod en av mina pelargoner kvar ute. 

Skillnaden i temperatur var hela 6 grader mellan Botkyrka och Löttorp. 

Men vädret var vackert och solen visade sig. 

Hade lite att pyssla med på förmiddagen.  Behövde egentligen inte handla något men hade fyllt en låda med glas från mamma och pappa och dessa ville vi lämna till Stadsmissionen. 

När vi kom hem var det lagom att jag sprang in och satte på TV för att se Hem till Gården, Lasse förberedde grillen för några korvar till lunch

 

Så mysigt att fortfarande kunna sitta ute och njuta av den lilla värme som solen ger. 

Zlatan var på bus humör och gjorde allt för att reta Qling

Även Åberlix       såg till att ingen tog hans leksak 

Denna dag var lika mysig som gårdagen och solen  värmde, så det blev en hel del att vara ute även denna dag

Som alltid blev det en middag och onsdagen fick bli vår vego dag. 

    

Lite olika wokade grönsaker och till detta stekt haloumi.

En helt okej middag. 

Hade en del som måste göras vid datorn, något som inte är så bra för min nacke gillar inte att jag sitter i en viss ställning. Men ibland måste detta trotsas.


Alla mot Alla var bra. 


Imorgon är en ny dag med en del på agendan som jag hoppas ska fungera med min onda kropp. 


















 



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards