Alla inlägg den 24 oktober 2022

Av Rehn/Hornesjö - 24 oktober 2022 09:20

Måndag

 

Först satt jag uppe alldeles för länge på söndagskvällen. Såg en gammal Wallander men det var så längesedan så jag kom inte riktigt ihåg slutet,  men ledsamt kändes det.

Hade ätit alldeles för fet mat, vet ju om att jag inte klarar detta och nog kändes även detta när jag skulle lägga mig. Fick till och med halsbränna, något som jag aldrig i hela mitt liv har haft förut.

Somnade i alla fall nästan direkt när jag la mig vid kvart i 1, men sen redan klockan 1 var jag klarvaken och kom inte till ro förrän efter ca 30 minuter.  Djupsömnen visade sig bara bli 21 minuter denna natt och det är sådant som känns när jag stiger ur sängen.

Funderade på om hundarna skulle få mat lite tidigare eftersom killarna som ska byta däck skulle börja med vår bil klockan 9.15 och hundarna brukar ju få sin mat klockan 9 och sedan ska de rastas, så vi tänkte att det blir nog bra att de för sin mat vid 9.30 istället när hjulbytet är klart.

Men killarna som skulle komma till vår gata var försenade och var vid Arlanda den tid de skulle vara här, så det löste sig bra med hundarna som kunde få sin mat och bli nöjda.

Innan detta var klart så hade klockan passerat  halv 12 så det var lika bra att jag fick se på Hem till Gården innan vi åkte till HS. 

Var nog en ganska bra tid att komma dit för allt gick fort och bra. 

Ville ta hand om maten som fanns kvar sedan  gårdagens rullader så handla behövde vi inte. 

Hade denna dag anmält mig till J Academy för att lära mig lite om Atros, känns spännande att kunna få vägledning via mobilen men även av en människa. Massa frågor och övningar innan man fick prata med de  som var utvald till mig och han skulle ringa mellan 19-19.15

Fick meddelande innan att jag skulle hålla mig uppkopplad, vilket jag gjorde, men klockan hann bli nästan 19.30 och jag hade inget hört. Meddelade detta och fick till svar att han inte kunnat koppla upp sig till mig.  Kändes lite snopet när jag äntligen kommit så långt att jag vill ha hjälp. 

Blir ett nytt försök vi morgon

Middagen hade vi hunnit äta och det blev med detta. 

 Det var gott. 

Kvällen fortsatte med TV fram till strax efter 23.


Tisdag

 


Hade sovit och mått bra under natten och kanske det hjälpte av att jag fått en ny bild på senaste barnbarnsbarnet som blev 2 veckor idag. 

Skönt att somna med ett leende på läpparna. 

Idag fyller det andra barnbarns barnet Medina 3 år. 

Var mest inne och plockade i lådor under dagen. 

Blev en liten tur till Lidl för jag ville ha bruna bönor till middag, tyvärr hade de inga så jag fick springa in på Supergrossen för bruna bönor kändes som ett måste denna tisdag. 

Hem igen för att fly bort i 30 minuter med Hem till Gården. Pappa och jag diskuterade alltid denna serie och det händer allt som oftast att jag tänker "måste ringa pappa och fråga vad han tyckte om dagens avsnitt".

Kan ju tänka mig att det inte blir speciellt många steg denna dag. 

Lasse ville inte sitta och äta framför TV idag utan dukade i stället på matbordet och visst smakar maten så mycket bättre när nån sitter rak i ryggen och äter. 

 

Lasse stod även för matlagningen denna dag och det smakade så gott att bara få slå sig ner. 

Såg på Glamour innan jag fick ett samtal från min coach gällande min Atros.  Han gick igenom alla mina svar på de frågor jag hade fyllt i på morgonen och även noterat att jag gjort min första övning.

Känns lite spännande och nu ska jag ge mig sjutton på att jobba med detta i de 3 månader som han föreslog. 

Kvällens TV blev kockduellen och sedan fick den avslutas med Alla mot Alla. 


Onsdag

Även denna natt kändes helt okej. 

Började morgon med att fylla i mina svar på dagens quiz frågor gällande Atros. 

Övningen i dag skulle ta lite längre tid så jag åt frukost och gav även hundarna sin mat så att, de kunde gå ut och jag fick vara ensam med mina övningar. 

Kändes jättebra när jag gjorde dem, men är lite orolig eftersom jag har min fibromyalgi som alltid ger eftersmak när jag gjort något nytt. 

Sen blev  det ett nytt ryck för oss båda att ta itu med flera lådor och det blev fem lådor som vi kunde fylla bilen med och åka och lämna till Stadsmissionen. 

Sen till Direkten för att hämta batterierna till larmkameran. 

Sen fortsatte vi till Maxi för att handla sådant som vi redan i går hade planerat, men vägrade att åka till Maxi. 

Men idag var det sista chansen att få mina 5 %.

Tycker fortfarande att det är ganska jobbigt att leta varor hela tiden. 

Nu är det väl inte någon jätte stor förlust, men när samma potatis är 20 kronor dyrare i en 5 kilo påse här en på Supergrossen, men idag orkade jag inte med två butiker. 

Kom lagom hem igen  för att slå på TV för Hem till Gården. 

Det blev en ostmacka till lunch. 

Skitkallt ute denna dag så det blev åt hålla, mig inne. 

Hade halva falukorven kvar sedan gårdagen, så lika bra att ta vara på den och göra en god gräddig stroganoff. 

   

Även denna dag satt, vi vid matbordet. 

TV hela kvällen fram till Alla mot Alla var slut. 

Så var nästan halva veckan avklarad. 













Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards