Alla inlägg den 31 oktober 2022

Av Rehn/Hornesjö - 31 oktober 2022 07:32

Så var vi snart inne i ny månad

 

Natten blev inte alls bra för när jag lägger mig tidigt så fungerar inget som det ska. 

Tror jag kollade på klockan varje timme från klockan 2 och har nog aldrig tidigare hör tunnelbanetåget så mycket som just denna natt, men det måste ju betyda att jag varit mer vaken än sovit.


När klockan var 6 så klarade jag inte av att vara kvar sängen längre.

När vi var på Maxi senast så hade de extrapris på 99 kr/kg på dessa   ostar. 

Den är  lite dyr tycker jag med sitt normalpris på 189 kr/kg. Men varje gång vi hittar denna på extrapris så köper jag den. 

Jag gillar mest brännvinsosten, men Lasse tycker den är för stark så denna gång fick han välja och då blev det   denna som hamnade på vårt frukostbord. 

Efter frukosten så var klockan bara halv 8 och naturligtvis hoppades vi kunna hålla ut med att ge hundarna mat fram till i alla fall halv 9. Får öka på tiden mer och mer tills vi kommer in i den rätta morgonfrukosten för hundarna. Inget gnäll i alla fall på morgonen och vi hade säkert kunnat stanna kvar i sängen minst en timme till om vi hade velat. 

Idag är det   och     som aktivitet och sjunde dagen med dessa olika övningar, vissa gör riktigt ont och andra känns inget alls.  Tror att jag körde för hårt de första dagarna, har nu insett att jag tar det i den takt som filmen jag jobbar efter visar och då känns det mycket bättre

Idag var det Lasses årskontroll kl 11.00 på Huddinge sjukhus gällande han reumatism. 

Som vanligt ute i god tid och då blev väntan lång eftersom läkaren var 30 minuter sen. 

Men Lasse kom ut med ett leende på läpparna. Läkaren hade sagt att nästa år blir det Karolinska istället för Huddinge och då kommenterade Lasse detta med att han då är 80 år. Vilket läkaren var tvungen att kolla på i sina papper och fick kommentaren att det kunde man inte tro. 

Efter detta så åkte vi hem igen för att ta ut hundarna en sväng, åka och handla lite saker som jag lovat vårt barnbarn och sedan åka till Vällingby för att hämta dotter och sedan fortsätta till barnbarnet och det lilla nya barnbarnsbarnet som idag blir 3 veckor och jag har inte hunnit se henne i verkligheten ännu, men det är ju tur att det finns bilder. 

Det var, så mysigt att äntligen få hålla denna helt underbara lilla tjej i mina armar. 

     


Kom på att det är första gången på nästan 30 år sedan Patricia föddes och vi blev fem generationer flickor.

Sen har det blivit denna femgeneration ytterligare 2 gånger. Men idag blev vi bara 4 generationer igen och fler lär vi nog inte hinna bli.

Efter ett par timmar var det dags att få åka hem igen och då med ett extra varmt hjärta i min kropp. 


Handla behövde vi inte göra för jag hade gjort kåldolmar dagen innan. 

Så middagen blev just detta. 

 

Kändes i min kropp att vi varit på språng hela dagen. 

Somnade till och med ifrån idiot frågan på Alla mot Alla och frågade Lasse var det var för fråga.  Svaret blev "har ingen aning", haha även han hade slumrat till just vid denna fråga. 


Tisdag och ny månad


Redan november och hemma står de flesta lådorna ouppackade. Jag som hade bestämt att innan september skulle vårt hem vara urstädat.  

Idag går några av mina auktioner ut. Inga stora summor, men är glad när de kommer till folk som uppskattar dem. 

Blir som en liten hobby att fotografera, mäta, väga och sedan höra plinget i mobilen när ett bud lägges.  Sen ska det paketeras och skickas efter att jag betalt frakt och dragit fram fraktsedlar.  Alltså är det inte bara att sätta in en annons. 

Fick bli en tur till Maxi. Tyvärr blir jag alldeles förvirrad när jag ska leta varor. 

Det enda jag vet med säkerhet världen finns är mejeriprodukter eftersom de är kvar på sin gamla plats. 

Blev nästan lite full i skratt efter att ha mött en kvinna 4 gånger i olika gångar, hon letade sylt och jag letade mjöl. Men naturligtvis blir det som de vill för varje gång jag gick fel så hittade jag en vara som jag egentligen inte alls skulle ha.  

Jag var i alla fall helt slut när jag äntligen kom fram för att betala. 


Sen åkte vi hem och jag kunde sätta mig ner och njuta en halvtimme tillsammans ned gänget i Hem till Gården. 

Även denna dag fastnade vi framför TV för att kolla på en plats i solen. 

Hundarna började redan klockan halv 3 att signalera sin hunger, eller egentligen är det bara Z som börjar men snabbt får med sig de andra. Men vi stod ut även i dag fram till halv 4.

Dagens middag blev en lång kokad köttfärssås. 

Lasse njöt som vanligt av denna middag. 


Den blev  det Glamour, Robinson, Kockduellen och avslutade sedan kvällen med som vanligt Alla mot Alla

Har bestämt mig för att inte se något på TV från sängen och fast Lasse envisas med att gå TV på så lyckas jag oftast somna. 


Onsdag

Lyckades somna innan midnatt. Massa konstiga drömmar. 

Handlade mycket om Öland och våra grannar hade anlagt en jättestor Pool. 

Jag kände mig inte direkt utsövd och hade gärna legat kvar i sängen denna morgon. 

Ville iväg tidigt till centrum för att skicka iväg två paket. 

 

Träffade även på den tama duvan som verkar bo inne i centrum

Sen var det bara att vända hemåt för idag behövde vi inte handla något. 

Kände för att börja rota i mammas jul backar, det finns hur mycket dukar och gardiner som jag egentligen vet att jag aldrig kommer att använda så det blir nog Stadsmissionen som får dessa.  

Kollade på Hem till Gården innan jag idag för första gången på nästan en månad tvingade mig med på en liten promenad när Lasse skulle ut med hundarna. 

Ganska skönt att göra detta, men det kändes som en mil, fast det bara blev ca 100 meter. 

Dagen fortsatte  med lite plock

Sen var det bara att som vanligt krypa upp i soffhörnet och se på de program som fanns denna kväll. 

Avslutningsvis som vanligt med Alla mot Alla

Imorgon är det torsdag och nya dagar att skriva om. 














Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards