Direktlänk till inlägg 9 juni 2021

Onsdag till fredag

Av Rehn/Hornesjö - 9 juni 2021 08:10

Ny omgång igen

 

Inatt var det ingen åska och då sov jag mycket bättre än natten innan 

Tyvärr regnade det tidigt på förmiddagen och det hade jag gärna varit utan.

Idag var det även tid för en tur till KS för att Lasse skulle ta en ny skiktröntgen, alltid lite oroande men vi håller tummarna för bra resultat.  

Tog det lugnt hemma på tomten med lite rensning av ogräs innan vi skulle åka. 

Det vsr kaotiskt i trafiken denna dag när vi skulle i väg så vi startade redan dryga timmen innan vi skulle vara på KS. Resan dit gick bra och vi hade 35 minuter på oss att leta parkeringsplats. 

Efter ca en timme var vi sedan på väg hemåt igen och trafiken flöt ungefär som på en fredag. 

Lasse var helt slut när vi kom hem men ville ändå till centrum för att köpa pizza. 

 

Det f var mer än ett år sedan vi köpte pizza och egentligen så räcker det med en halv var, men vi har olika smak så det fick bli varsin. 

Detta var inte alls bra för mig ocqh jag kände mig helt uppstoppad hela kvällen. 


Det blev Morden i Midsomer som fick avsluta denna kväll. 


Torsdag och kurskväll. 

 

Så härligt att mitt ANS status var normalt igen, kändes bra i natt så att det skulle vara bättre än föregående det förstod jag.

Även denna dag började med ett härligt sommarväder. Hade helst inte velat åka hemifrån men som vanligt var det något som fattades och vi var tvingade med en tur till Hallunda.


Hem igen och såg på Hem till Gården innan jag fick för mig att mig på att ta en liten lugn stund i den lilla poolen.

Lasse hade somnat framför TV och jag kände helt plötsligt att jag inte hade någon ro i kroppen och bara slappa så jag satte igång att tömma det lilla växthuset för att försöka flytta detta till en annan plats. Det var ganska tomt, bara massa tomma krukor eftersom jag inte hunnit med att plantera något denna vår. Kom rätt långt innan jag insåg att jag inte skulle kunna flytta de tunga stenarna från botten så att växthuset gick att rubba.  Gick in och berättade för en rätt yrvaken Lasse vad jag höll på med och ville gärna ha lite hjälp med det som jag inte klarade själv.  Lasse var genast på fötterna och kom ut för att hjälp mig och nu var det snart borta och en ny plats för detta hade jag redan räknat ut.

Nu blev det ju lite mer än bara flytta detta lilla växthus, för marken skulle jämnas till och buskarna runt om skulle klippas ner, men Lasse gillar att jobba så vi gjorde ett bra jobb tillsammans.

 

Mammas och pappas gamla gjutjärnsgrupp fick inta denna plats  och jag kände att varsitt glas vin skulle nog smaka gott efter allt jobb som vi hade gjort.

Klockan hade nu hunnit bli strax efter tre och jag kände äntligen för att få guppa lite på vattnet i poolen, så jag tog min poolfåtölj och satte mig i och somnande skönt i nästan en timme.

Gick in för att förbereda kvällens middag eftersom vi har kurs fram till ca halv 8 så blir det sen middag.

Hade fått veta att lilla Leo med matte inte kunde komma ikväll så vi skulle bara bli tre stycken, men jag kände lite spänning över vad de andra hade klarat av under veckan.

Även Charlie med matte uteblev denna kväll, tyvärr hade jag inte fått veta detta och det sätter alltid myror i huvudet på mig och jag funderar naturligtvis på varför de inte kom.

Men Eddie med husse Thomas och Nelson med husse Lars hade verkligen jobbat bra under veckan och kom med två helt underbara små killar.


 
 
 
  Det var två riktigt trötta killar efter den knappa timmen vi höll på.

Hem igen och nu var det dags att göra klart middagen som jag verkligen längtade efter.

 

Sen blev det även rabarberpaj som jag gjorde på förmiddagen som fick bli som efterrätt

 


Hade många tankar i huvudet när jag senare gick till sängs.  Har alltid lite svårt att koppla av efter att ha hållit kurs och ikväll var tankarna mycket hos den som inte kom.

Men nu var klockan mycket och jag kände att jag måste försöka koppla av.


Fredag och en ganska jobbig natt

 

Tänk så rätt det kändes när jag såg dessa inlägg på min app och det bevisar verkligen att tankarna styr sömnen.

Det blev många timmar i sängen i alla fall eftersom jag somnade om och vaknade inte förrän klockan var halv 8.

En tur till Maxi och systemet blev det idag. 

Kände mig, ganska, seg hela dagen men hjälpte till med, att kratta ihop avfallet som blir när Lasse klipper häcken. 

Tog en öl och lite ost

  för Lasse var tvingad att ta en liten paus från häck klippningen. 

Sen tog jag även  idag nästan en timme i poolen på en guppandeq madrass. 

Vi grillade lite till middagen

men det blev sådär, men  grönsakerna var okej. 

Lite rabarberpaj och glass till fotbollen. 

Mer blir det inte denna dag. 

I morgon är det lördag och det lovas regn. 

Ia









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 8 april 10:14

Måndag igen   Äntligen så visar termometern lite värme         Appen visade även den på en bra start på denna vecka. Att vakna upp till en knallblå himmel är något som gör att jag känner lycka. Tyvärr är ju inte allt så självklart och...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards