Direktlänk till inlägg 18 augusti 2021

Tisdag och onsdag vecka 33

Av Rehn/Hornesjö - 18 augusti 2021 08:00

 

Kändes  inte som en bra dag idag när jag varnade med huvudvärk och varje led i kroppen värkte. 

Lasse plockade bland sakerna på uteplatsen och tog ner en liten platta som Yra gillar att snurra på.  


 Nu blev det fart på både Z, Zlatan och Yra för alla vet ju att man får godis om man är duktig. 


Ville i alla fall upp till Vallés för att se om det fanns några sandaler, mina måste jag nu kasta och då har jag bara Foppa tofflor kvar här nere. 

Det mesta var slut och sandaler fanns det bara 2 kvar och båda i storlek 40, jag har 38 men måste ha något på fötterna så jag köpte dem i alla fall.. 

Det enda jag behövde från Ica var potatis, nästan löjligt att gå in för 4 potatisar, men ett måste till kvällens middag. 


Kupan var öppen och Lasse ville in och kolla, följde med för en gångs skull och det första jag ser är en oöppnad kartong med en apparat som jag bara inte kunde låta bli att köpa eftersom den bara kostade 120 kr. 

När vi kom hem och jag packade upp allt så såg jag att den var använd men annars ren och fin och inget kan hända i en apparat som man lagar vaccumpackad mat i. 

Nu återstår bara att se om den fungerar, men det blir först i Stockholm.


Lasse hittade inget denna gång. 

Hem och åt en lunch och det fick bli pastan från gårdagens middagen. 

Även Lasse kände sig lite ruggig idag och ville ta en timmes vila. 

Vädret var ruggigt men ganska varmt så jag gick ut och satte mig med min bok. 

 Åberlix la sig i den andra stolen.  Vi är helt ensamma på hela Vedby skog så vad Åberlix hörde har jag ingen aning om, men något var det och han visade verkligen att han var lite rädd

Blir själv lite rädd när jag inte ser något men ändå förstår att något måste det vara. 

Blev mycket att sitta stilla denna dag så innan jag började med middagen så tog vi en promenad ner till brevlådan och idag hade vi post. 

 

Stekte kantareller till fläskkotlett som hade fått puttra i grädde i ca en timme. 

 

Enkel och god mat. 

Sista kvällens Allsång på Skansen var helt okej. 

Sen Morden i Midsomer. 

Så var denna dag över


Så var det onsdag

Enligt appen så det mesta bra ut. Tyvärr kändes det inte så för hela min kropp värkte denna morgon. 

Vid 8 tiden öppnade sig himlen och om det är detta som får kroppen och huvudet att värka, har jag ingen aning om. 

Nu blev det som alltid här på Öland att vädret ändrades fort. 

Vi började i alla fall att plocka undan det som inte behövs denna sista vecka. Så skönt att inte behöva jäkta de sista dagarna. 

Kunde inte låta bli att ta en tur runt tomten med mobilen. 


Hundarna ville mest vara inne  Zlatan sov gott under soffbordet efter att ha tuggat lite på mina gamla sandaler. 


Den blev det en tur upp till vår vackra kyrka för att tända ett ljus och hedra mamma på hennes 95 årsdag

Sedan åkte vi hem och  Lasse tog sig en macka och ett glas mjölk. 

Sedan jobbade han lite igen. 

Vid 14 tiden åkte vi tillbaka till Löttorp för att besöka ett nytt loppis. 

Även denna gång var det jag som handlade. Hade velat köpa flera saker men man ska ha plats för det man köper och det finns inte alltid. 

Hem igen och vädret var helt underbart fram till klockan 18 då regnet kom och jag gick in och lagade mat. 

 

Hade två kokta potatisar kvar sedan gårdagen och fyra goda korvar kvar i kylen så det fick bli vår middag. 


Kvällen fortsatte som vanligt framför TV. 

Kollade 2 avsnitt av Vit Sand innan det blev sängen och Karlavagnen. 

 

God natt







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards