Direktlänk till inlägg 21 augusti 2021

Lördag och tillbaka till stressen

Av Rehn/Hornesjö - 21 augusti 2021 07:47

Natten blev jättebra

 

Men innan jag somnade så var det massa liv på gatan, flera som stod utanför vår tomt och pratade högt och det tyckte inte Åberlix om och kunde inte koppla av och lägga sig ner utan sprang omkring och småskällde.. Klart att det måste vara konstigt efter att i 7 veckor knappt hört en människa prata på natten.  Det enda som kan störa är råbockens skall och det bryr sig inte hundarna om. 

Men där är jag och hundarna olika, jag gillar att höra ljud från folk. 


Dagen började som sig bör med frukost, men idag fick det bli det som fanns hemma, så det blev  en ostmacka till kaffet för mig. 


Satte sedan igång vid 9 tiden med att rensa tomten. 

 

Detta är inte det värsta och vildvinets framfart gillar jag. 

Men i år har jag bestämt mig för att bara tuckta den, normalt river jag ner allt. 

Tog av skyddet från poolen och blev förvånad när jag såg det bruna vattnet  och en massa skräp,, fattar inte hur det kommit in under skyddet.  Men så fort jag satt igång reningsverk och håvat bort det mesta, tillsatt klarmedel och klor så tog det inte många timmar innan vattnet var fint igen. 

Plockade massa ogräs och Lasse klippte sedan gräsmattan.  Häcken får vänta ett tag. 

Hallunda för att handla, beställa medicin och spela en dagens dubbel. 

Blev en tur till Systemet också.

Hem med maten och sedan en tur till NetoNet för en ny Chromecast. 

Det visade sig på Öland att vår var för gammal för vissa playkanaler. 

Man behövde 3:e generationen. 


Hem och tog det lite lungt,  Hade bestämt mig för att i alla fall bada en hund., men varken lust eller ork infann sig. 


Hade köpt nötytterfile och kände för att prova sous wide som jag köpte på Öland.  Nu visade sig att denna tar lika lång tid som en slökokare, men jag var ganska nyfiken och vaccade iallafall en bit på 3 hg och ställde timern på 4 timmar. 

När klockan  var 18 så gjorde jag i stället några varmsa mackor. 


Klockan 19 ringde stoppuret och  berättade att köttet var färdigt.

Tog upp det och brynde det runt om, lindade in det i folie och la den i kylen. Så hur köttet blev återstår att se i morgon. 

Blev en gammal Morden i Midsomer innan det var dags för sängen. 

God natt







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards