Direktlänk till inlägg 26 augusti 2021

Torsdag till lördag

Av Rehn/Hornesjö - 26 augusti 2021 08:25

Märks på appen att det var mycket stillasittande under gårdagen.

Tyvärr så blir det inte många steg när kroppen strejkar och det gjorde den denna regniga gårdag.

Kändes inte så mycket bättre denna torsdags morgon, regn och rusk.

Var i alla fall iväg och handlade lite och sen var det bara att åka hem

för att kolla på Hem till gården. 

Blev bjudna på hamburgare utanför Bauhaus så det blev ingen lunch hemma. 

Gjorde en sats med pannkakssmet som nu skulle få svälla några timmar. 


Dagen fortsatte med trimning och städning av hund rummet. 

Men jisses vad saker det finns som jag inte behöver. 

 Varför  har någon  36 stycken saxar,  15 olika trimverktyg, 7 klotänger, flera olika kardor, trim stenar, en uppsjö med maskiner, mm mm mm. 

Blev i alla fall en hel låda med skräp och det var bra. 

Dagen fortsatte med hund. 

Vid 17 tiden stod jag vid spisen och gräddade pannkakor 

Det blev en god middag

 


När vi precis ätit klart kom Per för att hjälpa Lasse med takboxen. 

Per fick med sig pannkakor hem och känner jag honom rätt så gick de säkert åt på kvällen. 

Per fick även ta med sig min nya  sous vide maskin.  Jag tyckte den tog för lång tid, men Per gillar att laga mat så det ska bli kul att höra om det blir bra resultat för honom. 

Lasse kom smygande in i vardagsrummet med varsin Martini

 skojade och sa "visst är det fredag".  Nja inte riktigt ännu, men det smakade bra ändå. 

Sen hände det inte så mycket mer denna dag och redan klockan 22,30 släckte vi både TV och lampan. 


Fredag

Fanns inte så mycket att klaga på denna natt och det  märktes att jag inte hade varit stilla så mycket .

Blev en del utflykter denna dag. Först ville Lasse till Skärholmen och Ur och Penn för att byta batteri på sin klocka, det visade sig att de ville  ha 299 kr för detta och då så Lasse nej.  Åkte sedan till ÖB för att handla färsk foder till hundarna. 

Sen en tur till Hallunda och fråga vad de tog för batteri byte och det visade sig mycket billigare, bara 99 kr, alltså 200 kr billigare än på Ur och Penn. 

Hem och grillade en korv och såg på Hem till Gården. 

Sen ut och la ett 700 meters spår till Åberlix. 

När klockan var 15.00 så var vi ut och la ett nästan lika långt spår till Zlatan och detta ska ligga till i morgon bitti. 

Klockan 16 var det Åberlix tur att gå sitt spår och det gick

om på räls och han är så noggrann, Tog alla 4 vinklar klockrent. 

Sen blev  det inte så mycket mer denna dag fram till klockan 18.00 då det fick bli middag 

 

Tacotallrik är aldrig fel.  Men jag som älskar lök tyckte att det var något som fattades och det var för att löken stod kvar i kylen. 

Såg lite på Galan fram till att Lasse ville se en film istället. Nu visade det sig att vi reda  sett denna, men såg den ändå till slutet. 

Så var denna dag över. 

, , 

 

Så var, det lördag och natten blev lång men ned många avbrott och många konstiga drömmar. 


Klockan 8.00 gick vi spåret med Zlatan, ett spår som nu hade legat 18 timmar. Det var första gången det hade fått legat så länge och det hade både regnat och blåst, men  han tog det mycket bra och hittade till skanken.

 



Egentligen  skulle vi inte gå behövt åka till centrum idag eftersom det mesta fanns hemma.. Men så blev jag så sugen på att göra några kroppkakor och någon potatis fanns det inte hemma och i inte heller riktigt fläsk, så det fick bli en  tur med bilen i alla fall.

När vi kom hem så ringde de som skulle komma hit och ge ett kostnadsförslag på vår sten gång.. 

Mycket dyrare  än vad vi hade räknat med.  Visst vore det fint med något nytt, men 75 tusen för jobb och bortforsling  exkl material för dessa 30 kvm, nej dessa pengar känns det som att vi  behöver till annat. 

Vår tvättmaskin går på sista versen. 


Frös och kände mig så himla ruggig så det passade bra att jobba i köket. .

Hade bestämt mig för att inte ha vetemjöl i degen, men den kändes alldeles för lös och potatisen är nog inte riktigt mogen ännu för dessa rätter.. Gjorde en liten kroppkaka utan mjöl och den kokade direkt sönder, tog då och tillsatte 0,5 dl mjöl och gjorde ett nytt prov och den visade sig hålla ihop. 

All förberedelse tar sin tid, men när detta var klart så fick de sjuda i en timme. 

Allt är så mycket godare när man äter det nylagat så det fick bli en tidig middag

 



Plockade sedan lite mer björnbär, men vara ute hade jag ingen lust med. Vill få tillbaka värme och sol. 

Även denna kväll kom jag i säng i bra tid. 

I morgon är det Cocker promenad och våra killar behöver social träning. 














  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards