Direktlänk till inlägg 27 september 2021

Måndag

Av Rehn/Hornesjö - 27 september 2021 10:50

 

Så var det morgon igen och igår hade valparn fått smaka på färskfoder som jag höll i handen och detta uppskattades. Så denna morgon fyllde jag en liten skål med 125 gram och sedan fick valparna leta sig fram själva till skålen för att äta så mycket de orkade. Z fick inte vara med för hon missunnar gärna sina barn något annat än hennes egen mjölk, det andra vill hon gärna själv ha. Att få sin första måltid i sin trygga bädd tycker jag är ganska viktigt. Men sedan kommer det att utfodras i köket.


 


Började tidigt med att bada alla fem. 

Valparna blev nerburna till hagen direkt på morgonen. 

 

Hade ställt ner en mindre biabädd för jag tyckte det räckte med denna.

Men det visade sig under de första timmarna att det var svårt för Z att låta valparna dia när hon själv lade sig i denna lilla.


När alla var badade och torkade så var klockan 12 och jag tog en paus från hundar och satte mig vid TV och kollade på Hem till Gården. 

Passade på att byta biabädd till valparna innan vi åkte iväg och handlade 

 


Sen blev det en snabb tur till Hallunda för lite påfyllning av fil och mjölk. 


Den blev det fullt ös i köket med bakning och matlagning. 


Köket var hela tiden fullt med utslagna hundar på golvet, så det gäller att tänka sig för när man rör sig, fallolycka är inget jag vill vara med om

Grinden in  till valparna kunde stå öppen för Z har på ett mycket bra sätt berättat för sin flock att hit in är det bara hon som får gå. 


Crock potten fick sköta middagen för det skulle bli fläsklägg och rotmos. 

 


Hade några ark filodeg kvar som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med, så tanken slog mig att Lasse säkert skulle bli glad om det blev en efterrätt.

 

Filoinbakad banan med vispad grädde var inte helt fel, tyckte i alla fall Lasse. 



Efter middagen blev  det TV och det nya programmet med Erik och Lotta och det blev en ny favorit. 


Som vanligt avslutades kvällen med Alla mot Alla. 

I morgon kommer det två familjer för att titta på valparna. 

.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards