Alla inlägg den 1 september 2021

Av Rehn/Hornesjö - 1 september 2021 07:03

 

En mycket seg dag

Rörde mig i stort sett inte alls.

Började morgon med det vanliga och precis som vanligt kände jag mig förkyld och hade en molande huvudvärk. 

Måste vara något här hemma som påverkar min allergi. 

Jag är ju bevisat allergisk mot damm, mögel, gråbo, dun, doft och hundar. 

Sen har jag även min matallergi, men den är lätt att bemöta och helt enkelt låta bli att äta.  Men allt det andra finns hela tiden runt omkring mig. 

Min onda kropp gör även att jag inte kan städa på samma sätt som vanligt.

Bad därför Lasse om hjälp denna tidiga morgon om att damma hela vårt vardagsrum inberäknat alla våra tavlor.  Just detta med tavlor glömmer jag oftast, men idag åkte alla ner och blev både dammsugna och våttorkade. 

Själv sätt jag på en stol och tittade på när Lasse klättrade och städade. 

Nu är i alla fall vardagsrummet klart. 

Lasse hade lite andra projekt på gång, då det blev brädgården som fick besök denna dag. 

Var mest ute i solen.. 

Åberlix var fortfarande lite låg men ändå glad och hittade på sina vanliga upptåg som att bita sönder nu tidning och naturligtvis hitta kvistar som skulle tuggas på, men idag var jag med hela tiden och kollade vad han gjorde. 

Blev en liten tur även till Maxi eftersom vårt kaffe var helt slut.. 

Hade tänkt grilla varsin fläskkarré idag men även gasen var i stort sett slut. Så köttet åkte i stället ner i tryckkokaren och den fick sköta sig själv medan jag gjorde några rösti.

Blev många gånger godare än på grillen. Den enkla och godaste brunsås gjord på fonden i grytan äter Lasse med sked.



Kvällen blev bra och idag somnade jag inte i soffan, men Lasse sov sig nog genom de flesta program innan Alla mot Alla.

Lite flera steg    idag  

Imorgon blir det september.

God natt





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards