Alla inlägg den 6 februari 2021

Av Rehn/Hornesjö - 6 februari 2021 09:00

Så var det en ny omgång igen

 Helt otroligt att natten kunde bli så bra som den blev. 

Visst blev det en del tittande ner i valplådan fast jag visste att Lasse hade koll. 

Idag var det 14 grader kallt när vi släppte ut hundarna för deras  morgon kiss. 

Kul att Åberlix fattade direkt att nu var övervåningen stängd för alla utom Z.  Han är ju normalt den som är först upp för trappan när vi säger godnatt. Yra skulle nog helst vilja vara med där uppe. 

Jag var en del på tomten ned hundarna  Tyckte inte alls det var så kallt som termometern visade. 

Tog en promenad med Åberlix. Men att gå på en oplogad stig där det bara var en upptrampad liten smal gång var inte det lättaste för min onda kropp och fast det inte blev långt så var jag helt slut när jag kom hem igen

Har ju även varit sjuk j tre veckor och inte direkt rört mig och det kändes  verkligen idag.  Efter denna promenad så började jag hosta och få upp allt slem gjorde att jag tog ut mig helt. 

Som tur var så lugnade detta ner sig. 
 

Gjorde en pizza till middag. 

Klart jag befann mig hos valparna mesta tiden av dagen. 

Har bestämt mig för att inte ta så många bilder

Men ibland så måste jag ta en för att visa upp denna otroliga mamma med sina små. 

Maten rann till direkt och valparna åt i stort sett hela tiden. 

Det märktes på vikten som gick upp direkt

När de föddes så vägde den första lilla killen 214 gram, men kändes inte direkt liten, ingen liten tarm som de ibland kan se ut som. 

Nästa vägde 220 gram, nästa 327 gram och den sista stora pojken hela 370 gram och nu såg man att 1:an var liten. 

Var vaken och såg på TV tills klockan var över halv ett, visst slumrade jag till en del. 

Dagen kändes bättre än på länge. 


Så var det söndag

 

var vaken vid sex tiden för då ville Z ut och kissa. Kan bara skratta åt henne för hon kollar in mig sen går hon in till Lasse och väcker honom med ett slick i ansiktet.  Hon kanske fattar att matte är lite trött fortfarande. 

Hon följer gladeligen med ner och hälsar på de andra hundarna, men sen är det viktigt att återvända till sina små. 

Det är så fantastiskt att se moderns instinkt. 

Vid 10 tiden började det snöa och alla hundarna rusade ut och ville leka.  

Var ute med dem på tomten en del men idag blev det inga promenader på grund av min stela kropp.

Blev en del Tv och sprint.


Kom på att jag hade tänkt göra en lufsa, men insåg att det bara fanns två potatisar i kylen så det sket sig liksom.

 

Fick hitta på något annat och då blev det en kyckling wok.

Höjdpunkten ikväll skulle vara Den tunna blå linjen,

men somnade i soffan och fick inget större sammanhangn av denna.

Kröp i säng strax efter 22.


Så var det ny vecka igen 

 

Klart att jag måste vakna tidigt eftersom jag äntligen kom i säng i bra tid.

Låg och kollade på valparna som sov så sött utspridda i bädden.  Känner en sån lycka över dessa små.


Gjorde lite nytta i trimmet med Zlatan på förmiddagen. 

Grillade varsin korv till lunch. Såg sedan på Hem till Gården och gjorde sedan en snabb tur till Hallunda för att handla potatis och lite annat. 

Det gick fort från dörr till Hallunda och in och plockade åt mig det jag skulle ha,  sen hem igen och insåg att jag varit borta i 12 minuter. 

Tog ut hundarna, även Z på tomten och eftersom solen sken så sätt ex jag mig ner mot en vägg. 

Blev inte så länge, naturligtvis började det snöa så jag gick istället in för att skala potatis och förbereda kvällens middag som skulle bli Lufsa

 

En Lufsa, ska enligt mig gräddas i svag värme och länge

Sen gick det ett par timmar innan det var dags för att få sätta oss till bords för att smaka på vår middag

Så var denna dag över och kvällens TV program snart slut. 

Känns, så kul att Alla mot Alla är tillbaka och får avsluta kvällen

Imorgon är en ny dag och även en ny omgång för bloggen

Ia

ffö









  



Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards