Alla inlägg den 18 februari 2021

Av Rehn/Hornesjö - 18 februari 2021 07:29

 

Så var det ny omgång

Natten blev inte bättre för Lasse, i natt ville Z ut klockan två och klockan fyra. Vet i sjutton hur vi ska få henne att fatta att det är natt

Klart att jag går upp om hon väcker mig men fast dörren in till Lasse är stängd så är det han som ska väckas, tycker Z.

Upptäckte att valparna nu nästan är jämnstora och vikten varierar på vilken som väger mest så nu kan jag inte längre förvissa mig om vilken dom är vilken bara med att väga dem så det blev en tur till Arken för att köpa valp halsband, något som jag egentligen inte gillar, men nu känns det som ett måste. 

Hem och Lasse satte igång att sätta upp hagen i köket och då blev det för trångt med matbord så detta flyttades in i rummet och barbordet ställdes i köket.

 Gjorde en pannkaksmet som skulle stå och svälla i många timmar.


Kollade på skidor och när klockan var strax före fem så ville Lasse gå in och vila.. vad som hände har jag ingen aning om, men jag hade tydligen somnat och vaknade till och insåg att jag hade missat första halvtimmen av Glamour.

Lasse sov fortfarande så jag kollade fram till sju innan jag gick ut och ställde mig för att steka pannkakor.

 

Det blev att äta till Farmen .

Såg det helt underbara programmet med  Lotta och Mikael.


Avslutade med ett lika bra program Alla mot Alla.


Idag är det fredag.

 

I natt sov jag i vårt sovrum för första gången på 16 dagar. Tycker att jag sover sämre där inne än i valprummet, men klarar inte värmen där inne.

Blev mycket med valparna idag.. De fick smaka på lite kalvfärs och sen blev det första dosen med mask medel. 

Alla fyra åt med god aptit. 

Kändes som en ganska dålig dag idag, men lyckades i alla fall ta en kort promenad med Z. 


Fick för mig att göra plankstek till middag. 

  kändes inte alls som jag hade tänkt mig. 

Satt och kollade på FB och såg att en av mina vänner drack en Irish och blev ganska sugen.  Lasse fixade till en och det var gott men gjorde att jag mådde illa av den feta grädden. 

Redan klockan 23 låg jag i sängen för att försöka sova mig ifrån illamåendekänslan efter grädden. 

Det gick så där för redan klockan 12 så pockade Z på att vilja gå ut, men jag satte stopp för detta och lyckades hålla henne inne till kvart i sex i morse

Hon låg en hel del i vår säng, men var in till valparna ett par gånger under natten för att ge dem mat. 


Men nu är det lördag

 

Kan nog påstå att sömnen kändes sämre än vad appen visade. 

Var stelare än vanligt när jag klev ur sängen och mitt knä värkte som tandvärk.  Vad händer då, jo jag får inte med mig benet över den rätt höga tröskeln in till toaletten, så ja slår i två av mina tår och klart man trycker till ordentligt.  

Var bara tvungen att ta en tur till Maxi, inget som jag vill men ibland så bara måste man. Det gick ganska fort om man nu inte räknar in mina långsamma steg, för nu hade min ringtå blivit dubbel så stor och det värkte oavbrutet nu när jag måste befinna mig i ett par stövlar.


Kom hem och slog oss ner framför TV för att kolla slalom. Kan nog påstå att denna tå gjorde så ont så jag har nog aldrig varit med om större smärta och så fortsatte denna hela dagen och någon behövlig promenad gick bara inte att genomföra.'


Matlusten hade helt försvunnit och jag som hade planerat att göra piccata, men det skulle jag nog göra ändå.

När jag stod vid spisen så kände jag mig bara illamående och kallsvettades, vet inte om det var av min ledsamhet för att jag nu även hade skadat en tå, eller vad det var.   

Bestämde mig i alla fall för att försöka få i mig något, inte mycket men ett par skedar ris och lite kött kändes bra.

Tv hela kvällen och sedan kokade Lasse te och då fick jag i mig två riskakor i alla fall.


Kan väl påstå att jag inte har känt mig helt bra på minst 5 veckor och har hela tiden en oro i kroppen.

Tur att jag har de små valparna att sitta och kolla på, de ger en sådan glädje.


Gick till sängs redan klockan 22,00 så hur natten blir det får jag se imorgon.

I morgon är det söndag












.



 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards