Alla inlägg den 24 februari 2021

Av Rehn/Hornesjö - 24 februari 2021 08:14

Inte så mycket att klaga på.. Jo stegen och jag v längtar verkligen efter att se 10 tusen i appen. 

Hade hoppats på lite sol denna dag, men den uteblev.

När Lasse ställde sig i trimmet med Yra så ställde jag mig i köket och förberedde middagsmaten som skulle bli moussaka.

Behövde inte handla något , men en tur till  centrum var ändå ett måste för att hämta stamtavlorna.

Sen hem och var ute en del med hundarna på tomten.. 

Lasse fick för sig att kolla på en film, men den var nog inte så intressant för han somnade rätt snart

Själv utfodrade jag hundarna och satte mig sedan för att gosa med valparna.

Vid 18 tiden blev det middag dom fick bli en riktig Lillördag eller om man vill en Grekisk onsdag

 


När vi satt där vid matbordet och njöt så säger Lasse " Är du medveten om att du missat Glamour "  Men vad sjutton spelade det för roll, de kommer väl att finnas kvar i samma rum även i morgon. 


Sedan blev det Mästerkocken som jag efter vår egen  middag somnade i från och hade ingen aning om hur det slutade. 

Så blev det mitt favorit program Alla mot Alla och även där sov jag en hel del. 

Efter att jag burit upp valparna till hund rummet så stöpa jag i säng. 


Så var det torsdag

 


Blev mycket drömmar denna natt och naturligtvis vaknade jag redan kvart i fyra, men lyckades somna om igen. 

Mycket med, skidor på TV denna dag och solen höll sig undan så jag kände inte för att vi ass rätt ute. 

Grillade varsin korv till . 
Lite utevistelse blev det och även en tur till Dollarstore

 Även denna dag blev det moussaka men ingen ouzo 

Skulle ha tagit några huvubilder på valparna eftersom de blev 3 veckor, men fast jag provade ned både mobiler och min Sony kamera så fick jag inte till några klara bilder, så jag slängde den alla. 

Hörde att de lekte ned varandra ute i hagen och hämtade mobilen för att ta en film till valpköparna, men då var leken redan över och sömnen började slå till. 


Som vilken vanlig torsdag som helst avslutade kvällen med Alla mot Alla. 

I morgon är det fredag


Inte så mycket att klaga på. 

Härlig morgon med en stor gul 🌝 på den blå himmelen. 

Hade en härlig energi när jag tillsammans med nio hundar intog köket. Lät Lasse ligga kvar i sängen till halv 8 då jag meddelade att frukosten var serverad. 

Mys i hagen hinner jag med

 

Elvis och Abbe in action. 


 
 


Så dagen blev helt underbar, solen sken och vi satte oss ute tillsammans med hundarna och tog oss varsitt glas vin. 

Enkel men god middag fick det bli

Fläskkotlett med en tomatsås med hela små tomater. Till detta serverade jag rösti. 

Inte då mycket att se på Tv så det blev mer pyssel med hundarna i stället.

Kom i säng i god tid.
















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards