Alla inlägg den 15 februari 2021

Av Rehn/Hornesjö - 15 februari 2021 07:45

Så blev det ny vecka igen. 

 

Fattar inte varför jag måste vakna före fem varje morgon. 

Idag var det även svårt att vara kvar vid sängen. 

Valparna är idag 11 dagar och när jag tog upp dem för vägning  så upptäckte jag att tvåan fått ögon.  Har haft lite svårt att bestämma mig för vilket av namnen som ska tillhöra valparna. 

Den största killen ska i alla fall heta Abbe.  Så för att inte krångla till det så bestämde jag mig för att ögonen gick göra jobbet och då blev det Eddie för 2:an.  Nästa får bli Elvis och den som öppnar ögonen sist blir Emil. 

 


Dagen var otroligt vacker

Satt ute i över en timme och njöt av solens strålar. 

Massor av lek blev det för hundarna i snön.


 


Idag fick jag för mig att koka makaroner på morfars vis. 

De ska kokas i mjölk i mycket låg värme och länge. 

Gjorde även några köttbullar till dessa.

 

Det var verkligen gott.  Inte så ofta jag gör denna mat. 

Kvällen fortsatte som vanligt och avslutades med Alla mot Alla

Tisdag

 


Kallt var det när jag släppte ut Z klockan kvart i fyra på morgonen.

Idag blev det ingen jätterolig dag, solen ville inte synnas till och det gjorde att jag mest var hemma.

Det var ju även en hel del skidor på TV.

Eftersom det var fettisdagen i dag och vi inte kom iväg någon stanns så passade det bra att sätta en liten deg och baka några semmelbullar.  Både grädde och madelmassa fanns hemma.  


Vet i alla fall en som blev glad. Men det fick bara bli varsin så de andra bullarna hamnade i frysen till en annan dag.
Dagen gick fordennt

 

Hade gjort fisk till Lasse och stekt halloumi till mig. Men ingen av oss var sugna utan det mesta hamnade i hundarnas matskål.

Sen började Glamour idag så det blev en timme vid Tv mellan 18-19.  Det blev mycket TV denna dag för den var det Lyckoviken innan Alla mot Alla.

Z har kommit in i helt fel rytm efter valpning och ska äta och även gå ut flera gånger varje natt.. 

Får hoppas på en bra natt.


Idag är det onsdag

 

Jag kan inte klaga på natten, men Lasse blev väckt en gång i timmen mellan 1 och 3 och då ska hon ut.

Fattar inte varför hon ut väcker mig, jag ligger ju i hennes rum.

Lasse var ialla fall riktigt trött i morse så jag smög mig ner vid kvart i sju och förberedde frukosten.

Redan halv 8 kom Lasse ner, jag som hade tänkt att han skulle få sova ut ordentligt.-

Försökte mig på att ta lite bilder på valparna denna morgon eftersom alla nu hade börjat visa springor av sina ögon och de blir ju så speciella när detta händer.

Minstingen Emil som inte alls är liten längre         'Så vår Eddie         

och Elvis         och sist och inte minst  vår  Abbe         Bilderna blev inte så bra men nog ser man hur de ser ut och valpköparna är saliga över sina små gryn 

Klockan 13 kom vår snälla svärson Thomas och hämtade Lasse för att följa med  honom till KS. .Jag vågade inte följa med denna dag eftersom valparna bara är 13 dagar.  Man kan ju aldrig veta vad, som händer i trafiken och hur länge man blir borta.. 

Försökte ta en liten kort promenad utan hundar, men jag vet inte var min ork har tagit vägen,  räcker med 50 meter för att jag ska bli helt slut. 

När Lasse och Thomas kom hem så skulle jag bjuda på fika och varsin semla.  La dessa tre, semlor på ett fat och vänder mig om för att ställa detta på bordet. Vet inte vad som hände men två av semlorna bara flög av fatet och en ner på golvet och vem av de, fem hundarna som var snabbast hann jag inte se. . 

Thomas fick den hela Lasse den trasiga och min låg i hundarnas mage.

Tog en till liten promenad till soptunnan och sedan runt våra fem kedjehus. Får börja så för att få upp flåset igen. 

Middagen blir jobbigare och jobbigare att hitta på när man inte åker och handlarr. Så idag blev det varsin grillad hamburgare med råstekt potatis. 

Det smakade helt okej. Dryck till detta blev lättöl istället för vatten. 

Glamour, Farmen, Mästerkocken och Alla mot Alla.

Sen var dagen över.

Hoppas Lasse får sova inatt.

Imorgon är det ny omgång igen.














 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards