Alla inlägg den 12 september 2022

Av Rehn/Hornesjö - 12 september 2022 08:21

 

Ny vecka på hemmaplan. 

En hel del på agendan som började med ett inbokat besök för Lasse på Audika i Skärholmen. 

Lasse satt i helt andra tankar när vi skulle svänga av vid Skärholmen och det blev då en extra tur fram till nästa avfart för att sedan åka tillbaka. Märks att vi inte har varit hemma på ett tag för nu när vi kom från andra hållet så åkte Lasse in på fel sida i garaget och istället för att köra upp så fick han nu lämna garaget och börja om från början.

Nu var det ingen brådska för som vanligt var vi ute i alldeles för god tid.

Medan jag satt och väntade på Lasse så hann jag med en massa bankärenden på mobilen.

Hem och jag fixade till lite lunch för att vi skulle sätta oss ner och äta framför TV eftersom jag ville se Hem till Gården.  Men vad jag bedrog mig, det var ju eftersnack nu om valet och inget Hem till Gården denna dag.

Efter vår lunch så tog vi en tur till HS för Lasses provtagning

   Det såg ganska tomt ut med folk så jag blev ganska förvånad när Lasse kom ut och sa att det var 24 stycken före honom.  Ja nu gick det hyffsat fort och vi var tillbaka till bilen innan parkeringen gick ut.

Det är i alla fall billigt att parkera vid HS.

På hemvägen tog vi en tur till Eriksberg för att besöka systembolaget.  Där inne kändes det som om det vore bombhot för vi var alldeles ensamma.  Även parkeringen vid Maxi var så lite bilar så man hade kunnat räkna dem lätt.

Skulle ha gått in på Maxi, men kände att jag borde ha gått igenom mina skåp innan. 

Får ta det i. morgon. 



Handla behövde jag inte göra, så vi åkte hem direkt för att fortsätta med våra hundar. 

Jag hade tänkt att jag skulle bada dem idag, men min jäkla arm håller inte för sånt som jag har hållit på med nu i flera dagar. Jag bad i alla fall Lasse att hjälpa mig att lyft upp Yra på trimbordet och han säger  att hon måste väga över 20 kg, något som jag inte ville hålla med om.  Visst är hon en stor tik och har en enorm massa utan att vara tjock.  Det blev i alla fall att vi tog en vikt på samtliga av våra hundar. Yra vägde mycket men ändå inte några 20 kg som Lasse trodde men 17,4 kr, så lite borde hon nog gå ner.  Z som jag upplever riktigt tjock vägde 14,6 kg och det är lite väl mycket på en sån liten tik, så där måste vi nu sätta in hård bantning. Åberlix vägde 12,8 kg men han är en liten hane så det kändes rätt okej.  Zlatan vägde 14,0 kg och även detta tycker jag är okej för hans storlek.

Qling 14,6 kg och även detta helt okej.


Vi kom inte riktigt igång denna dag. 

Middagen hade jag bestämt redan på morgonen så den tilltänkta köttfärssåsen fick stå och puttra på spisen ganska länge. 

 

Pasta, köttfärssås och riven ost är allt som behövs för en god middag. 

Lite TV som vanligt och som avslutning blev det Alla mot Alla. 

Hanna är inte min favorit i denna lek och favoriseras alldeles för mycket av program ledarna. 

Unge svarar och Hanna ändrar det men säger sedan samma svar och får det till att det är hon som kommit fram till det rätta. 


Tisdag

 

Inget att klaga på denna natt. 

Dagen började efter att frukosten och hundarna var klara med lite telefon samtal.

Det första gick till Borgholms kommun för att få reda på ägaren till tomten bakom oss. 

Inga problem alls förutom att ingen av dem hade något telefon nummer där de kan nås. 

Hittade den ena på FB och la in ett litet meddelande om att vi behövde komma i kontakt med dem. Sen får vi se om de svarar. 

Dagen fortsatte med olika viktiga ärenden fram till klockan 12 då jag se hem till gården och samtidigt tog vi en lunch på resterna   från gårdagens middag. 

Sen blev det en tur till Maxi för att leta efter allt som  fanns på listan. Men så dyrt det har blivit att handla. På Öland märkte jag inte av detta eftersom jag alltid har tyckt att det var dyrt där.

Jo allt fanns, men jag var för snål att köpa ägg för 60 kronor  när jag visste att det fanns samma ägg denna vecka på Supergrossen för 40 kr, så detta fixade på hemvägen. 

Fick mitt Ica utdrag och insåg att jag hade handlat mycket dyrare i år än vad jag brukar under juli månad. Drygt 8000 kr hade jag handlat på bara på ICA och sedan var det Rosas, City gross och Hornsjöns pensionat som drog pengar och alla inköp handlar till 95% om bara det man stoppar i munnen.

Ska bli spännande att se vad jag gjorde av med under augusti månad



Regnet fortsatte att ösa ner hela dagen och hundarna fick nöja sig med tomten. 

Längtade efter korv stroganoff så detta gjorde jag till middag

 

Hade gjort pressgurka på förmiddagen så denna åt vi upp till denna goda middag som var gjord på grädde. 

Sen fortsatte kvällens TV program fram till 23 då det blev sängen. 

Tv'n stod på när jag kröp ner i sängen och jag hoppades att det inte skulle störa min sömn. 


Onsdag

Idag såg vädret mycket bättre ut än gårdagens regnande. 

Det blev att vara ute en hel del. 

Efter en lätt lunch ville jag till Kungens Kurva och kolla på tyg. 

Har ett projekt på gång som jag hade tänkt göra på Öland. 

Hittade i alla fall de tyger jag ville ha. 

Hem och tog en promenad med hundar. 

Gick förbi där nu Zlatans sin Archie bor och de var ute på tomten. 

Han är jättefin och så lik Zlatans alla svarta valpar. 

Hem och jag hade tänkt klippa till lite tyger  men vet vi sjutton inte var tiden tog vägen. 

Blev istället att jag ställde mig vid spisen och lagade mat. 


 Vi fortsatte på korven som fanns kvar sedan igår. Idag fick det bli stuvad spenat och kokt potatis till korven. 

Sen var TV kvällen igång och ikväll var det mycket att se. 

Kom i säng direkt efter att Alla mot Alla var, slut. 

Imorgon blir det en ny dag. 










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards