Direktlänk till inlägg 5 juni 2020

Torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 5 juni 2020 06:27

   Lite kyligare var det denna torsdagsmorgon när jag steg ur sängen, men i alla fall flera timmars sömn än vad jag varit van med den senaste veckan.

Det blev en enkel dag först så tog vi en grillad korv till lunch   och sedan efter att jag kollat på hem till gården så blev det en tur till Netonett för att handla skrivarpapper. Upptäckte när jag skulle skriva ut alla köpeavtal mm att papperet var slut, det enda jag hade hemma var färgade och jag vet inte om man får använda dessa.

 

Handla mat behövde vi inte i alla fall denna dag.

Hem och dagen fortsatte. Pappa kom på fikabesök och blev väl kvar någon timme.

 Blev en del fotografering av 5 veckorsvalpar och en hel del spring för dem på tomten.

       

Att smaka på blommor gilla de.

 

 

Tänkte att jag skulle öva Qling med lite promenad, eller vad man nu kan kalla det för, bara en kort för att träna honom i att sätta ner hela bakfötterna i marken. Men hans lycka över att jag öppnade grinden när han hade koppel på sig gick nästan över styr. 

Men det var ändå fast det blev en kort promenad till garaget så härligt att se hans lycka.

Dagen fortsatte fram till middagen då det blev en enkel låda med Mannerströms Wallenbergare

  Såg väl ganska bra ut när jag öppnade paketet, men någon tiopoängare var det inte.Färsbiffarna kändes för lös, såsen var  det massa små bitar av lök i och moset helt smaklöst.  Nej där vinner Dafgårds egna rätter.

Vi var i alla fall ute till klockan var 20.00 då jag ville in för att kolla på Badhotellet.

Senare på kvällen blev det Jägarna 2 och den var inte slut förrän efter 00.30 så det blev en sen kväll innan jag kom i säng.



New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards