Alla inlägg den 18 juni 2020

Av Rehn/Hornesjö - 18 juni 2020 20:34

Torsdag med superväder

       

Så här såg det ut på min app i morse och det var väl ganska okej och mina steg gjorde mig extra glad, det var längesedan nu som jag lyckades gå mina 10,000 steg på en dag.

Vädret var som sagt helt underbart och det blev mest att vara ute på baksidan på förmiddagen tillsammans med våra hundar.

När klockan var ca halv 12 gick jag in och fixade till en mumsig tomatsoppa i Expressen.

  Denna åt vi efter att jag hade sett på Hem till gården. Sen tog vi in våra småttingar och gjorde oss klara för att åka till Hallunda för att hämta ett paket på Direkten. Passade på att handla lite till morgondagen för fast man inte ska ha någon midsommarmat så är det vissa saker som känns som man bara måste ha.

Hem med detta och sedan till återvinningen med allt skräp som blivit av att Lasse har klippt häcken.

Hem igen och nu blev det utgång igen för alla hundarna inklusive valparna.

Det blev några timmar där i solstolen och lite fotografering av valpar innan jag gick in för att förbereda maten.

Även denna dag ville jag köra på en GI mat så det fick bli kycklingfilé

      Det blev grillad kycklingfilé med en sallad gjord av avocado och tomat. Men Lasse behöver lite mer kolhydrater och därför fick han även nudlar till sin mat.

Efter middagen så blev det en tur med hundarna och idag fick jag med mig Lasse på en lite längre promenad för Qling, jag ganska lång faktiskt och det gick toppen 

Det var en lika lycklig Qling som alltid, visst märks det att han blir lite trött, men då vilar vi ett tag och sedan så fortsätter vi när han så önskar.


Nu närmar sig klockan snar 21,00 och egentligen skulle jag vilja vara kvar ute för kvällen är så härlig.

Men nu får det bli lite TV och sen får vi se vad som händer.

Ia




 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards