Alla inlägg den 19 juni 2020

Av Rehn/Hornesjö - 19 juni 2020 08:04

Känns som en ganska ovanlig midsommar.. förra året var det också annorlunda, första året som mamma var borta och Per nyskild, så vi firade bara lite lugnt med god mat, vi fyra.

I år blev det Corona som ändrade våra planer och all energi är borta, så vi väljer att vara ensamma.

Måste berätta om vår lilla fågelunge som tappat bort sig vid flytten och blev kvar på tomten. Vi visste inte var den tog vägen. I går var mamman här flera gånger med mask i munnen och vi undrade så varför hon gjorde detta när ungarna var borta.  Jag gick in för att uppdatera min blogg och ser mamman på vår ena uteplats, hon for runt där inne med mat i näppen. Gick ut och berättade detta för Lasse som säger att då finns nog ungen kvar hos oss.

Kvällen kom och vi sitter ute och äter när mamman kommer tillbaka med mat i näbben, hon ville verkligen visa oss att något var fel.. så vi går in på uteplatsen och bakom en hundbur sitter den lilla rädda ungen inklämd.  Jag får fram den i alla fall en och det börjar flyga lågt mot syrenerna och gömmer sig i busken.. så nu hoppas vi att mamma och unge kan återföras.. trodde inte vi min vildaste fantasi att en fågel har dessa känslor.

Dagen blev lugn och skön.  Badade flera gånger i min lilla pool, fast jag sagt att den kommer jag aldrig att sätta mig i. Men så glad att jag har den när det är varma dagar.

Blev även denna kväll en lång promenad med hundarna och Qling klarar det bättre och bättre.

Det blev en hel del både mat och dryck denna dag, fast det var i små mängder.

Summerar denna midsommar som bra.

Ia  





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards