Alla inlägg den 15 juni 2020

Av Rehn/Hornesjö - 15 juni 2020 07:22

 

Förra veckan försvann ganska fort.

Det som gnagde mest för  en vecka sedan var min vikt som visade sig ökat en massa och vågen pekade på 65,2 och detta kändes både i kropp och själ.  

Den veckan som gick blev det både mindre att äta och flera steg och detta gav resultat för i morse vägde jag 63,4 i stället.

Kanske beror det mesta på att igår åt jag bara min lilla frukost. Lasse hade ätit en massa fikabröd under dagen och var inte sugen på middag. Jag tuggade i mig en tomat till ett glas vin, en ganska torftig middag.

  ex

   

Sen gäller det att bara ta en, men allt har med glasets storlek att göra.

Dagen var varm och klibbig. Trodde flera gånger att det skulle braka loss med både åska och regn, men detta uteblev.

Valparna var ute precis hela dagen fram till klockan sex då de åt sin middag och sedan bara fick göra från sig.

Sen fick de vara inne.


Vår middag denna kväll blev en LCHF måltid.

 

Fläskkarré med aubergine röra och falska sniglar. (stora champinjoner som fylls med hackade champinjonföttet, persilja och vitlökssmör) som gratineras i ca 10 minuter.

  


Qling och jag tog även denna kväll en liten längre promenad och den tog även längre tid eftersom jag träffade på folk tre gånger som jag stannade och pratade med.


Kul för Qling att både träffa folk, katt och hund på promenaden


Min aktivitetsklocka strular så jag har inte kunnat följa varken sömn eller steg, som jag velat. Så igår beställde Lasse och jag varsin ny klocka, en billig blev det, så man får väl se vad det är.. egentligen ville jag ha en ny Garmin men känner inte att jag just nu vill lägga flera tusen på något som egentligen inte behöver.


Var ute till klockan var strax efter 20,00 och sedan blev det en helt vanlig kväll framför TV:n



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards