Alla inlägg den 29 juni 2020

Av Rehn/Hornesjö - 29 juni 2020 20:10

 

Söndag blev en dag utan några åtaganden

Men det fick i alla fall bli en trimning av Qling  då jag insåg att han hade alldeles för mycket päls.  Egentligen skulle jag ha tagit Z också, men det klibbiga vädret gjorde mig helt orkeslös.

Men dagen var seg och vädret tryckande, önskade hela dagen att det skulle bli regn men detta uteblev  

Fick för mig att fritera räkor till middag.

   


Det var gott och till dessa drack vi ett sprudlande vin som jag hade fått av Per när jag fyllde år.


När vi hade ätit och satt där på baksidan tillsammans med alla hundar så kom Per.

Satt ute till det var dags att gå in och kolla på Wera.

Det blev en sen kväll innan jag somnade eftersom det var så otäckt varmt i rummet.

 

Vaknade till att det både regnade och åskade.  Alla hundarna sov lugnt och de kraftiga åskvädret verkade inte bekomma någon av dem.

Steg upp vid 6 tiden för att börja dagen.

Valparna fick mat och sedan fick de vara ute ett tag innan jag skulle ta in den för att bada en smutsig liten Åke.

När klockan var 9 så kom hela den förväntansfulla familjen för att äntligen få ta hem sin lilla kille.

 



När de hade åkt så var det dags för oss att åka iväg och handla lite. Det fick bli Maxi.

Hem och jag fixade lite lunch

  Det fick bli en kyckling burgare med pommes.

Sen blev det att göra om en valphage modell mindre som kan vara i hallen istället för köket.  Sen får vi väl se om Åberlix vill vara där i, för idag har han helt varit med oss och de vuxna hundarna och då är han så trygg.

Men det tog ett tag innan han accepterade att vara ensam i hagen och då kom jag på att den stora leksaken brukade de tillsammans sova på   och tänk att det fungerade.

   



Dagen fortsatte och vädret var helt okej idag, lite svalare och även lite vind som gjorde det lättare att andas.

Egentligen behövde jag ingen middag för jag var ganska mätt efter lunchen, det är ju inte så vanligt att vi äter en så bastant lunch.  Men ändå så fick jag för mig att göra en chili con carne

     

Gott tycker jag om sån här mat och naturligtvis åt jag för mycket.

Tog med oss alla hundarna till framsidan och man märker verkligen hur mycket lilla Åberlix vill vara med de vuxna och även med oss..

Gick in ganska tidigt denna kväll, klockan hade inte hunnit bli mer än strax efter 8. Gjorde ordning i köket och sedan satte jag mig framför TV-n för att kolla en gammal Beckfilm.

Klockan närmar sig nu 22 och det är reklam på TV:n så jag sitter här och skriver klart denna blogg.

Ska bli spännande att se hur det kommer att gå för Åberlix att sova ensam i hagen ute i hallen med de andra killarna.

Nu lägger jag av i alla fall för denna kväll med att skriva något.

Nu ska jag skriva lite i Yras blogg.

Ia



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards