Alla inlägg den 22 juni 2020

Av Rehn/Hornesjö - 22 juni 2020 21:01

Äntligen vardag

Klart att det hade varit skönt att få sova lite längre än till innan halv fem. Men då vaknade småttingarna och var fulla i bus.

Hade inte tagit ut bilen ur garaget sedan i torsdag men idag var vi tvungna eftersom  lottot skull förnyas och så var golvtvättmedlet slut.. istället för att gå på flera ställen så fick det bli Maxi.

Skulle ta en nummer lapp för att förnya lottot, men där står det en man och kvinna i vår ålder och snackar utan att tänka på att andra måste komma fram. Vet dem att gå åt sidan så att jag kan ta en lapp, de flyttar sig lite grann så jag precis kommer åt maskinen. När jag vänder mig om för att gå så trampar jag än äldre man på fötterna eftersom han var precis bakom mig.

Kände mig irriterad och när jag ska betala så kommer jag inte ihåg koden på Ica kortet så tjejen fick göra detta manuellt. Irritationen växte inom mig och har väl aldrig sett så många ungar på Maxi som idag.. lika bra att hålla sig hemma för sådana här stress dagar vill jag inte vara med om.

Hamnade på rygg i poolen och somnade.  Hade börjat dagen med en ny allergi medicin så jag skyllde min trötthet på den

Mat hade jag inte heller lust att laga så det

 

blev en rätt från Dafgårds. 

Somnade ifrån Tv också på kvällen.

Så blev det tisdag, upp i ottan och tog hand om valparna, tog ut dem tidigt och satte mig själv ute nedan Lasse lagade frukost

 

Behövde inte handla något men vi tog en tur upp till återvinningen med lite skräp.

Kände inte heller denna dag någon lust att laga mat, men fick ihop en sallad i alla fall.

Sen blev det en kvälls promenad med hundarna.

Nej nu är det Morden i Midsomer då nu lägger jag mobilen åt sidan.


  









Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards