Alla inlägg den 8 juni 2020

Av Rehn/Hornesjö - 8 juni 2020 07:58

Att äta som vanligt men inte röra sig som jag brukar har verkligen satt sina spår i denna jävla Coronatid.

Det är mycket som har spelat roll och som har påverkat mig. Kroppen har värkt och den psykiska hälsan har inte heller varit bra.   Hade nästan önskat att jag kunnat tänka mig att ta någon tablett mot detta, men det klarar jag inte, tabletter mot både värk och oro är tabu.

Får panik när jag känner kläderna strama runt kroppen och i morse vågade jag mig äntligen upp på vågen som visade fem kilo plus sedan 1 januari och viktuppgången började nog inte förrän i slutet av mars.

Äter sällan något onödigt så det är inget som jag direkt kan dra in på utan det är motion jag behöver och det är inte alltid så lätt med värkande ben.

Nej nu har jag klagat färdigt för denna gång.

 


Lite glad är jag i alla fall att för första gången på många år lyckats få liv igen i en pelargon som jag trodde var helt död och massor av knoppar har den också.

Dagen fortsatte och allt kändes ganska okej denna dag.

Inte mycket jag hinner göra annat än att vara med hundarna, men det varar bara dryga 2 veckor till och sen lär det bli som vanligt igen.

Gjorde varsin grillad kyckling burgare till lunch

 


Kan säga att jag äter inte brödet så det är en ganska okej lunch med få kalorier.

Blev även idag en promenad runt vår huslänga på gatan med Qling och han blir så glad när han får gå denna korta bit.. skulle vilja gå lite längre men tror inte att han skulle klara detta och bära hem honom klarar jag inte.


Kände inte heller denna dag att stå vid spisen så det fick bli en färdiglagad kycklingrätt.

 

Ganska gott med extra salt och peppar.

Kvällen avslutades med kommisarie Morse


  

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards