Alla inlägg den 4 november 2020

Av Rehn/Hornesjö - 4 november 2020 07:32

RF 

Som synes så var tisdagen en bra dag och sömnen mellan tisdag och onsdag kan jag inte klaga på.

Att vakna strax före halv sex är helt okej och hundarna gör sig ingen brådska upp ur sängen så vi kan ta det ganska lugnt på morgonen.

Kände för att följa med Per och Lasse till KS på förmiddagen. 

Per och jag satt kvar i bilen och gjorde i ordning en mobil som ska funka i vår bil.

Snart ringde Lasse och sa att han var färdig hos läkaren .

Köpte med oss varsin liten meny från Max och satt ute och åt den när vi kom hem.

Hände inget mer speciellt under eftermiddagen.

När middagen vankades så satte jag in några kycklingvingar i ugnen och kokade lite ris till dessa

 


Sen en liten hundpromenad innan det blev Tv-kväll.

Gillar verkligen Åreakuten, så den blev det innan Alla mot Alla.

Var inte speciellt trött när detta var slut men kände att jag ville försöka sova så jag drog täcket över huvudet vid halv 12 tiden och hoppades få några bra djupa timmar sömn.


Så var det redan torsdag

Timmarna blev ungefär samma som gårdagens, men någon djupsömn var tydligen svårt att få till. 

Det märks tydligt när jag vaknar om jag sovit djupt eller inte. Känner mig allt annat än utsövd när natten blir så här.

Idag hade jag två projekt på agendan

Började med att ta ner gardiner och tvättade rent runt fönstren för att senare idag börja tapetsering av de små ytorna.

  Men först skull jag tvätta Qling som var bestämt. När han var klar och Lasse tagit ut honom i trimmet så ville Åberlix in i duschen, så varför inte då även ta honom tänkte jag.  Han är precis lika duktig som Qling och står få stilla och fint när han blir tvättad.

 Fönen är stor och läskig tycker han däremot så han fick stå tillsammans med Qling och bli lite torr i alla fall.

Inte så farligt var det när Qling stod bredvid.

  Qling var så duktig, han har lite svårt att stå länge på sina bakben, men är då tålig fast vi höll på i nästan två timmar.

Tyvärr var inte min nacke så arbetsvillig utan började strejka efter ett tag och jag var tvungen att ta rast.

Sen gick det inte att trimma även Åberlix.  Men han är fin ändå och luktar i alla fall lika gott som Qling.  


Det där med tapetsering fick jag lägga åt sidan denna dag. Det gick bara inte med den onda nacken.

Maten var planerad så vi behövde i alla fall inte handla mat.

Men jag ville komma igång med mobilen som jag fick av Per igår, men utan något fodral ville jag inte ha den och så ville jag även ha en till sladd som kunde vara inkopplad i bilen


Det fick bli ett besök på Netonet för dessa inköp.

Hem för att ringa till Nordea för jag behövde hjälp med att öppna ett bankide och switch på min andra mobil.. Hade provat sedan i går men det liksom sket sig hela tiden, kom till inloggningen med koden och där låste sig mobilen.

Ringde upp och berättade att vi har väldigt dålig mottagning och det är svårt att prata i våra telefoner.

Killen var allt annat än trevlig, idiot förklarade mig direkt och var väldigt spydig i sitt tal..  Jag kände att det verkligen brände innanför mina ögonlock. Kan nog påstå att jag är ganska duktig normalt när de både gäller datorer och mobiler.

Så när han säger "du kanske har någon där som kan hjälpa dig att förstå" då blev jag riktigt förbannad och sa " Jo jag har fem Cocker spaniel här så jag kan se vad de kan hjälpa mig med".

Killen började skratta och sa "de tror jag inte att de kan".  Tyvärr var jag så uppretad att jag i stort sett bad killen fara åt helvete. Vet att det var barnsligt, men han tryckte verkligen ner mig i skorna.

Sen satte jag mig ner igen och provade och då helt plötsligt fungerande allt som det skulle.

Efter detta så ställde jag mig i köket och gjorde en moussaka.


    När jag hade ätit klart då kom jag på att jag glömt ta en bild på tallriken.

Gott var det i alla fall.

Det blev även varsin glass efteråt.

Kände mig ganska nöjd, fast lite besviken på att jag inte klarade av tapetseringen.

Får se vad jag hinner med i morgon.

Så var det fredag

 Idag är det som vanligt på fredagar träff och träning för våra noshundar. Detta är normalt något som jag ser fram emot men inte idag. Känner mig omotiverad och besviken för att den jävla Corona åter satt käppar i hjulen för något jag ser fram emot.

Ser bara mörker och elände framför mig  och undrar var den positiva Ia har tagit vägen

 

Men vid frukosten vid halv sju fick jag mig en boast när jag tittade ut genom köksfönstret. Älskar detta ljus.

Hängde med Lasse till vårdcentralen och sen in en snabbis på Supergrossen för att handla lite korv

Sen blev det en tur till Skogskyrkogården

  för att äntligen besöka Lasses mamma. 

Tycker det är så läskigt med alla, stora fordon i tunneln, de tar absolut ingen hänsyn och så gott som alla pratar i sina mobiler. . Fattar inte att de inte använder handsfri. 

På hemvägen tog vi vägen över Sköndal i stället


Solen sken och detta måste man ju ta tillvara.  

 

Imorgon är det städdag  i vår samfällighet,  så vi började lite redan idag med att in alla fall kratta löv och klippa gräsmattan som hör till vårt område.  Det kommer inte att bli  några samlingar, inte heller någon korvgrillning. Alla ska jobba på eget ansvar och tänka på avstånd. 

När vi kom in tog vi några knäckebröds mackor med den nygrilljerade julskinkan

 Jisses så gott det var.  Hade sedan tänkt koka lite potatis till skinka och rödbetssallad, men ingen av oss var hungriga. 

Blev lite TV fram till midnatt tillsammans med killarna i soffan. Normalt är det bara Zlatan och Åberlix som lägger sig i soffan för att kela . Qling springer fram till soffan men inser att hanss bakben inte klarar ett hopp upp. Men i går så var det precis som denna spärr släppte för alla tre hundarna kom som vanligt inrusande efter kvällskissning

  det var knappt vi hann ned att se detta skutt som Qling gjorde,  men ack vilken glädje för oss alla. 


Imorgon får vi besök av dotter Ann och Kenneth. 

Hoppas på bra väder så vi kan fika utomhus. 

På eftermiddagen blir det vår andra kursdag och jag lovar att vi håller avstånd. 

Återkommer på måndags kväll med nybloggat

Ia












   





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards