Alla inlägg den 10 november 2020

Av Rehn/Hornesjö - 10 november 2020 07:51

 

Skitnatt. Jag vill sova !!!!!

Ingen bra morgon att vakna till. Hela kroppen värkte som tandvärk.

Mellan klockan fem och kvart i sex låg jag och planerade inför nästa kurs. Fattar inte då att appen kan visa att jag  sover lätt, bara för att jag ligger ner och planerar med ögon stängda.

Hade en hel del på agendan denna dag, så vi var tvingade att både åka till Kungens kurva för hundmat och även fram till Renault för lite frågor om bilen.

Sen en snabb tur till Eriksberg för ett besök på Maxi och systemet

Hem för att ta ett par skinkmackor till lunch.


Sen skulle Lasse ringa och beställa tid för däckbyte. Vi köpte nya däck som skulle vara på deras däckhotell och säljaren tyckte att det var bättre att ha dem i Eriksberg eftersom vi bor närmare den än i Segeltorp.

 Det visade sig att våra nya däck var placerade i Eriksberg som ligger i Göteborg.

Så nu kan vi inte få några nya innan den 27 november.. bara att hoppas att snön håller sig borta.

Skulle ha gått ner och jobbat med hundarna men fastnade framför Teven och  Rattata


Hade tänkt göra pikata men Lasse nöjde sig med snabbmat.

 

Hade två av dessa i frysen och det var absolut ingen dum idé att ta dessa som tisdagsmiddag, jag lovar att det var en rätt med mycket smak och härlig krydda.

Så mycket mer hände det inte denna afton.

Sen blev det snabbt onsdag

 

Vädret kändes ganska okej för att vara inne och äntligen påbörja tapetsering. Får alltid passa på när kroppen hänger med ett par timmar.

Så när klockan var halv 10 och hundarna fått sin promenad så var det dags att sätta igång. 

Det är alltid lite förarbete och idag var det även ett samtal till larm bolaget för att de skulle koppla bort oss några timmar.

Vi jobbade tillsammans men det var mest jag som tapetserade och många steg upp och ner på stegen blev det.

 

Men när klockan var halv två så var det dags att ringa larm bolaget och be dem koppla på oss igen.

Om jag inte hade varit så jäkla orolig för Corona så hade jag gärna bjudit ut Lasse på en middag. 

Men vi satte oss ner öppnade en flaska lätt glögg och tog några pepparkakor. 

Jaja, inte något i min smak, men bättre än inget. 

Lasse hade tydligen tagit ut sig mer än vad jag fattade så han ville ta sig en powernap fram till klockan 17.

Passade mig ganska bra för jag hade tänkt att göra något gott till middag.

Men helt plötsligt så kände jag inte för att stå vid spisen så jag tog fram varsin snabbmat även idag och ställde in i ugnen i 40 minuter.

 


Det var var en god rätt som jag fick tacka Findus för. 

Skulle nog gå velat vila ett tag mellan 19,00 och 19,30 men kom aldrig till ro utan höll mig vaken genom alla TV program. 

Som vanligt avslutades kvällen med Alla mot Alla


Så var det torsdag

 och natten visade sig varit bra. Var upp vid 3 tiden och mötte då Åberlix i hallen. Bara att hålla tyst och lyfta upp honom i sängen och fortsätta att sova. 

Fick böka undan Yra som hade intagit min kudde medan jag var på toa. Inte så lätt att flytta 18 kg som inte hjälper till. Men trägen vinner. 

Var tvungen, eller egentligen inte jag, men Lasse skulle till både vårdcentralen och apotek så det var lika bra att åka med och handlade det som jag måste. .

Passade på att köpa varsitt visir till oss.  Bättre än mun skydd enligt personalen. 

Hem och jag  gjorde ett par våfflor.

 


Kände att jag måste, göra något som jag blev glad av.

Hade det inte varit för Lasses sjukhus besök så hade jag gärna flytt till Öland och satt oss i karantän nere i skogen och flytt från både människor och det man  måste lyssna på så fort  man sätter på radion eller TV. 


Hade tänkt göra klart allt i köket med  vi slog oss ner för att se på Columbus i stället. 

Middag fick bli raggmunk och bacon.

 

Mat för Lasse blev det denna dag.

Ja att denna rent av jävliga Corona sätter spår inte bara hos oss det vet jag, men det mår inte jag bättre av.

Något jag alltid ser fram mot är våra Cocker promenader, man träffas har trevligt och mår så himla bra.

Tyvärr sätter Corona även stopp för den bästa träffen på hela året.

Kvällen är fortfarande ung, men jag känner inte så mycket mer för denna dag. Vet ju hur den slutar framför Tv:n.

I morgon är en ny dag och början på nästa blogg. 















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards