Alla inlägg den 25 november 2020

Av Rehn/Hornesjö - 25 november 2020 07:42

Så var det onsdag och fast vi snart är inne i december så var det 10 grader varmt klockan sex på morgonen. 

Såg väl inte helt okej ut varken gällande sömn eller de uppnådda stegen under gårdagen. 

Klockan var nästan 8 när vi satt vid frukostbordet och det var då fortfarande ganska mörkt ute. 

Dagen gick fort. Hände inte alls allt som jag ville som tex mina julsaker som Lasse lovat mig ta ner från vinden. 

Vi var tvungna att ta en tur till Volvo verkstaden för vår bil indikerade att det var något fel på de nya hjulen som sattes på idag.   Men detta visade sig bara vara fel på datorn, mycket med jordiska som är svårt att fatta. 

När vi kom hem så fick Åberlix spelet och fick tag på en  tidning som han slet bitar. 


Hade inte planera någon middag så det fick bli en djupdykning i frysen och en Moussaka på bordet. 

 

Kvällen gick fort framför TV.  Fick för mig att koka ihop lite chokladpudding eftersom jag hade en öppnade grädde. Lasse blev naturligtvis glad och åt detta, jag som inte är så förtjust tog i alla fall en liten smak portion.  Det var inte bra för efter någon timme mådde jag illa.

Gick direkt och la mig efter Alla mot Alla, somnade men vaknade av illamående, men lyckades somna om. 

Varför ska jag äta sånt som jag vet att jag inte klarar av. 

Så var det torsdag 

Kan inte klaga på natten när den äntligen kom igång. 

Men nu gryr dagen och idag blir det att klättra upp på vinden och kolla igenom våra julsaker. 

Men innan hann jag bädda rent i vår säng. Jag som önskar mig ett tyngd täcke för att se om jag ska kunna, sova bättre inser mer och mer att jag skulle aldrig klara av att bädda med ca 7 kilos täcke. 


Det visade sig att Lasse plockade ner 3 stora lådor med saker. Kollade snabbt igenom dessa och bestämde mig för att två fick åka tillbaka upp till vinden. 

För varje år blir det färre och färre saker som jag plockar fram och så händer det att jag köper en ny sak, men kasta allt som inte används, det är svårare. 

Nu passade jag på att göra en pannkakssmet som skulle få stå och, svälla helst dagen. 


Efter att jag satt upp gardiner i köket och matrum så var jag helt slut

och klockan var 12,30. Själv äter jag sällan någon lunch men Lasse behöver äta så jag ville bjuda honom på en hamburger lunch på Big burger🍔. Men det var så mycket folk att jag inte ville gå in och beställa och fattade inte hur jag skulle göra för att beställa något annat än hela menyer via deras app.   Vi åkte vidare till Max i stället . Beställde varsin kycklingburgare och två glas, vatten, detta kostade 156 kr och jag sa direkt att jag inte skulle ha några menyer, vilket detta inte heller var.  Burgarna var okej men tyvärr lite väl heta för Lasses smak. 

Märks att vi inte är ute och äter så ofta , jag trodde att en hel meny kostar ca 40 kr. Ja nu drabbar det ingen fattig samtidigt som jag egentligen tycker att det är godare hemma. 

För mig blev detta alldeles för mycket och att äta brödet gjorde min dag förstörd.



Hem och ordnade till lite i fönstren med stjärna och ljusstake

 

Lasse ville slå sig ner i soffan och kolla på Columbus.

Fattar inte vad värken kom ifrån men helt plötsligt hade jag en  molande värk i hela kroppen.  

Tänk att så lite direkt måste sätta sina spår på min jävla fibrokropp.

Tanken var att jag skulle fortsätta eftermiddagen med att fortsätta julpyssla lite, men musten hade helt gått ur mig. 

Vid fem tiden ville Lasse vila lite och då passade det bra att ställa mig och grädda super tunna pannkakor.

 

Nu hade jag ingen ärtsoppa men det hindrade inte Lasse för att vilja ha punch till pannkakor, även både sylt och grädde. 

Kvällen fortsatte fram till klockan var över midnatt och jag insåg att det inte skulle bli så många timmar i sängen innan den nya morgonen gryr.

Fredag och en hel del på agendan. 

 

Att det inte skulle bli så många timmar med sömn det visste jag redan innan jag somnade, men natten var skön och jag sov mestadels hårt och djupt så när mobilen sa "vakna" med den mjuka fina musiken så sov jag hårt och var i drömmarnas värld. 

I morse när jag kom ner i köket så kändes det lite mysigt med tända  ljus på bordet.  Det var lite skillnad på temperaturen mot gårdagens höga plusgrader mot minus 2 denna morgon. 

Idag är det egentligen Nosework men Z löper och är nog inte riktigt med och Per är sjuk så Lasse får ingen skjuts till KS. 

Jag har därför lovat honom att följa med så han inte behöver vara ensam i trafiken. 

Sätt och kollade lite på mobilen och hittade ett tyngdtäcke på black Friday.. Är inte speciellt intresserad av att handla på dessa dagar då jag anser att det är mycket bluff priser, men nu slog jag till och beställde ett täcke, vet ju inte om jag kommer att klara av ett sådant så det passar bra att köpa när det är halva priset. 

Hann med en del hemma och gjorde lite jul fint i alla tre tummen på övervåningen. Blir bara nya gardiner och ljus i fönstren. 


Klockan 13 åkte vi iväg till KS för Lasses röntgen.

Det var så lite folk på detta stora sjukhus så idag åkte jag med honom upp till avdelningen.  Ett jättestort väntrum och där satt bara två personer. 

Visst var det som vanligt mycket trafik på Essingeleden, men det gick ändå bra och köerna rullade hela tiden. 

Lasse kände att han ville koppla av ned, en whisky innan middagen. 

Hade planerat en middag med  upptäckte att det fattades ingredienser så det var bara att tänka om

  men det blev en okej middag i alla fall. 

TV kväll med bland annat idol som inte alls, blev som jag hade hoppats på.  

Ska bli spännande att se finalen på fredag. 

Imorgon är det helg igen. 






e











 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards