Alla inlägg den 28 november 2020

Av Rehn/Hornesjö - 28 november 2020 17:34

     


Så var det lördag och inga bestämda åtaganden denna dag. 

Lasse envisas med att åka och handla och jag vill inte, i alla fall inte på de tider som han tycker är bäst. 

En tur till både Dollastore och Hornbach, men jag satt kvar i bilen. 

Handla mat behövde jag inte för vi får ta det som finns hemma. 

Blev mycket stillasittande framför TV för både skidor och handboll. 

Gjorde pikata med ris. 

  Gott och som vanligt alldeles för mycket, antingen blir det rester imorgon eller så blir det lite extra till hundarna. 

Hade velat se Lasse jobba lite med Åberlix men varje gång jag påpekade detta denna vecka så har Lasse haft något som han tycker är viktigare.   Ja det är ju inte jag som får skämmas i morgon på avslutningen på kursen. 

Så var det söndag

 

Tog ett tag innan jag kommer till ro men sen blev natten bra. 

Idag är det vår änglason Peters 52 födelsedag och normalt brukar vi alltid åka till graven för att tända ljus, men idag fanns det ingen tid till detta. Vår svärson Thomas fyllde 47 år och vår fina Nellie fick vi inte glömma eftersom hon just denna dag för fyra år sedan lämnade oss mycket hastigt. 


Hade en del att förbereda innan klockan halv två då vår kurs skulle börja.

Tennisplan skulle färdigställas med koner och hopp  och lite annat innan det var dags för vår sista kursdag.

Hade en liten tävling  där alla valparna tävlade på samma

villkor. 

Efter att alla småttingarna fått göra en liten tävling så blev det cockerrace och där vann, sedan var det Åsa, Åberlix och Åke som kom därefter.

Sen var det dax för dem alla att få visa upp ett litet trix som de hade fått i läxa.. Tjatade på Lasse hela veckan att han skulle lära Åberlix något, men dagarna gick och inte blev det någon övning.


Hade köpt varsitt mjukisdjur till valparna som låg i varsitt paket och dessa fick de själv söka reda på i en stor lövhög.

Bäst i dag var Åke, sen Trassla som hade den bästa linförigheten,  Åsa och Åberlix fick en  delad tredje plats. . Bäst på att ligga och stanna kvar var vår egen Åberlix. 


Mia var så snäll och tog en film på varje hund med trix men jag vet inte hur jag ska få in dessa filmer på min blogg.



Skulle ha velat ha allt filmat eller fotograferat men som kursledare kan jag inte stå med mobilen och Lasse var med och tävlade så det blev bara att jag bad Lasse ta lite bilder när det mesta var över

 

När dagen var över så fick även jag eller rättare sagt hela vår familj en jättekorg med massa godsaker av våra helt underbara valpköpare.



Kände oss ganska frusna när vi kom hem och det var då skönt att se

Lasse tända en brasa och servera oss varsin Rom och Cola.


Tog det lugnt ett par timmar innan jag började med maten

 

Det fick bli rester på gårdagens pikata. 

Idag med pasta,  crème fraiche, rosé peppar. 

Det fina vita vinet vi fick av våra fina valpköpare får vi ta, en dag då jag kan bjuda Lasse på en riktigt fin fisk-rätt. 

Kvällen fick avslutas med Morden i Midsomer.

Så var helgen över och en ny vecka påbörjad. 

Det mesta såg väl ganska okej ut när jag kollade appen.. 

Idag blir Åberlix 7 månader 

För mig fick det bli en andra vägning och vågen visade i alla fall åt rätt håll. Min vikt idag var 63.5 kg och en minskning på 6 hg, inte mycket men jag bantar inte utan tänker bara på vad jag stoppar i munnen. 

Dagen forsatte med lite pyssel här hemma innan lunch.

Sen ville Lasse som vanligt till både Centrum och Hornbach.

 

Som vanligt satt jag kvar i bilen uppe vid Hornbach medan Lasse var inne och handlade. Det var i alla fall ganska  så tomt på parkeringen.

Sen en snabb tur till Centrum för att hämta lite vinstpengar från gårdagens DD.

En snabb tur in på Supergrossen för att köpa en skinka och lite ströbröd. Det var sånt jag inte fick tag på när vi var till CityGross i söndags förmiddag.

Sedan hem och gjorde oss i ordning för att åka till Tumba med Yra som skulle göra sitt andra pass på gymet.

Idag fick hon springa på bandet i 20 minuter och ca 1,5 km.

Sedan var det bara att  åka hem och påbörja vår middag som blev mycket enkel

  Lasse fick lax och pasta och jag fick

  en rösti med räkor.

Sen var kvällen slut och vi bänkade oss framför TV:n för att se både Husdrömmar och Björn Skifs husprojekt.

Sen blev det avslut med Alla mot Alla

Så var denna dag till ända och i morgon får jag påbörja en ny blogg









 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards