Alla inlägg den 3 juli 2020

Av Rehn/Hornesjö - 3 juli 2020 18:24

Torsdagen bara försvann

Slappade mest hela dagen men fick sedan ett spontanbesök av dotter och måg och det var kul


Vi hoppade helt över lunchen för jag var inte sugen men till middagen sedan blev det något som jag gillar

   

kycklingwok med nudlar

Blev sedan en promenad med Zlatan och Qling

Sen hände det inte mer denna dag.

Fredagen började klockan halv 6 med att hundarna måste gå ut, sedan gick vi och la oss ett tag igen och somnade om till klockan var strax innan sju.

Innan lunch så jobbade Lasse bra med att iordningställa vår baksida från barnkammare till vanlig gräsmatta.

  Själv plockade jag lite med våra blommor och blev extra glad då jag såg en lilja    som jag hade helt glömt bort att den fanns i en kruka som jag hade fått för ett år sedan av en FB vän som hade lånat våra hundars antiskällhalsband några dagar.

   Alla hundarna softade rätt mycket idag och denna bild kunde jag inte motstå att ta. Det är som att se Zlatan med sin morbror Nemo, när han var liten.  

Dessa två gillar verkligen varandra.

Det blev lite lunch idag innan vi åkte iväg för att handla lite i Hallunda 

 

Kycklingburgare och pommes sitter aldrig fel.


Vi fortsatte sedan att vara ute men slöade mycket  medan hundarna först lekte men blev snabbt rätt trötta. Den som hade svårt att fatta att leken var slut var lilla Åberlix.

Vår granne ropade och frågade om vi ville ha jordgubbar, de hade så mycket i sitt land så de ville dela med sig och det tackar vi inte nej till  Våra egna ger ingen stor skört alls, har hitintills skördat 4 jordgubbar.


Det fick bli en enkel middag  



   

Lite grekisk sallad fick duga denna afton


Nu är klockan kvart i sju och vi ska väl ta det lite lugnt och sedan ta en promenad med de stora hundarna när Åberlix har somnat.


Sen tar vi nog kväll



 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards