Direktlänk till inlägg 9 februari 2021

Tisdag till torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 9 februari 2021 08:45

Så var det en ny omgång

 

Skön natt fast Z helst vill ligga hos mig i sängen och jag som gillar svala rum har lite svårt nu vi valp rummet där temperaturen ligger på 27,5 grader 

Klockan kvart över sex behövde Z ut och kissa, tittade på mig lite bedjande, men gick sedan in och väckte husse. 

 

När de kom upp igen så bad Lasse mig kolla ute temperaturen för som han sa "idag är det skönt ute".

Jag somnade om till kvart över sju. 

Idag skulle det vara mycket på Tv, men det mesta var inställt på grund oväder

Kände att jag måste ut och röra mig lite. Min ork är under all kritik och luften går ur mig för den minsta ansträngning.

Första turen fick bli med Åberlix i långlina och bara i långsam takt runt vår gata ..

Hem och värmde på lufsan som fanns kvar och kollade på Hem till Gården.

Satte mest stilla och kollade ner i valp lådan.

Lasse tog ut Åberlix i trimmet, mest bara för urborstning.. 

Själv tänkte jag sätta mig ner ute men det var allt annat än skönt.

Vid 14 tiden tog jag med mig Z på samma lilla promenad som jag tidigare gjort med Åberlix.

Träffade en granne och Z var lika lycklig som vanligt att se människor.

Men klart att hon ville hem till sina bebisar.

Syns inte ett dugg på henne att hon bara för 5 dagar födde sina ungar.  

Hade tänkt ta åtminstonde en till promenad men det blev inte så. 

Blev sugen på falukorv och funderade lite på vad jag skulle hitta på. 

Jag verkligen älskar spenat. 

Senare på kvällen kokade Lasse te och rostade fyra skivor bröd. 

Jag drack te, men ingen macka, men alla fyra skivorna gick åt, tror Lasse inte blev mätt på middagen. 

Kvällen avslutades med Lyckoviken och Alla mot Alla. 

Vägde småttingarna som även denna dag hade ökat rejält. 


Så var det onsdag

Z ville gå ut vid tre tiden på natten.  Kollade på termometern och såg att det var minus 21 grader kallt och insåg att jag inte ville släppa ut henne i denna kyla. . Bad henne lägga sig hos mig i sängen,  vilket hon accepterade och sov sedan till kvart över fem. . Vågade inte kolla hur kallt det var för nu visste jag att Z måste ut. 

Mycket med skidor även denna dag och jag kände att jag måste hitta på något.

Dessa fick det bli.

Tog en promenad med Z och först kändes det så bra. Men på hemvägen började mitt knä krångla så jag fick nästan panik och undrade hur jag skulle ta mig hem.

Hem kom jag helt slut och då började även min hosta som tar musten helt ur mig.

Lasse ville smaka på mitt nybakade hårda bröd.

Klart att vi åt lite för mycket och det märktes när middagen kom på bordet

 

Det var gott men vi åt inte mycket på grund av att vi hade fuskat och ätit mellanmål. 

Kvällen avslutades med Alla mot Alla. 

Dagen var inte den bästa gällande min onda kropp. 

Imorgon är det dags att fota valparna på deras veckodag. 


Torsdag och lika kallt

 

Natten såg bättre ut än vad den kändes. 

Fast kroppen var stel som en pinne och knät helt hade låst sig så bestämde jag mig för att ta hand om frukosten och låta Lasse sova lite längre. 

Sen tog jag tag i att väga och fotografera valparna som blev 1 vecka idag. 

 Z är en superbra mamma men man kan läsa  av hennes uttryck att det inte är så roligt.

  Huvud bilder blev det till mig och collage till valpköparna som får vara med om sina små gryn från början.


Var tvungen att handla ägg och det gör vi helt Corona säkert. Passade även på att ta en tur in på systemet och beställa tre boxar Mona Lisa viner. 

Hade inte tänkt följa med Lasse in i Hallunda, men kände att jag bara måste få göra något som kändes bra. 



Klockan var halv 11 när vi kom hem igen efter enbart snabba tur. 

Sprint i dag för både killar och tjejer. 

Tänkte när jag såg dessa, utsläpp från flygplan att detta har jag inte sett på mycket länge. 


Men även lite frisk luft för mig. Tyvärr kunde det inte bli någon promenad på grund av att mitt ben värkte som tandvärk. 

Tyvärr var det ganska kallt att sitta ute så det blev ingen längre tid.

Såg en rolig svensk film på TV innan jag började med middagen, 

Det fick till och med bli ett glas vin till maten. 

Kvällen avslutades med som vanligt Alla mot Alla.


I morgon är det fredag.

God natt











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards