Direktlänk till inlägg 12 februari 2021

Fredag till söndag

Av Rehn/Hornesjö - 12 februari 2021 07:52

 Så var det tre nya dagar på gång igen.

Idag var det inte lika kallt och Siri berättade för mig att vi hade i Slagsta klockan 8 minus 11 grader.

Hände inte alls mycket under dagen. Vi var och tankade bilen och kom på att vi inte har tankat sedan i mitten av december, så blir det när man mest är hemma.

Mitt knä spökade hela dagen och det gjorde att det även denna dag inte kunde bli några promenader.

Den där frågan "vad ska vi ha till middag" kommer alltid och jag som verkligen har älskat att stå vid spisen har tappat detta helt nu under Lasses sjukdom, eftersom han inte alltid är så sugen på något speciellt, så det blir att jag försöker laga sådan mat som passar honom.

En djupdykning i frysen fick det bli och jag hade en hel del med oxfile kvar sedan jag handlade till nyåret.

Det fick bli en Burgundisk gryta på oxfile och det brukar i alla fall Lasse älska.

Den fick tillagas i slökokaren så att alla goda smaker skulle sitta kvar.

     

Klockan 17,30 satte vi oss vid bordet och åt.  Det var en mycket god och mustig gryta med massor av smaker av både syra, sött och salt.

Så mycket mer hände det inte denna dag innan kvällens TV började

Dagens uppnådda steg blev under allt kritik    men rör man sig mest bara inomhus och några steg fram och tillbaka till bilen så kan det inte bli så mycket mer.

Satte ett tag och njöt av de små valparna innan jag somnade.


Lördag

     

Somnade i alla fall före tolvslaget denna dag och att jag sedan vaknar redan vid halv sex är inte mycket att göra åt.

Idag var det i alla fall lite varmare ute och solen sken så härligt redan tidigt på morgonen.

Skulle ha fått besök av yngsta dotter och hennes man men dottern mådde inte riktigt bra i sin rygg så det får bli i morgon i stället.

På morgonen efter att alla hundar hade fått sin mat och varit ute på tomten så tog jag upp Z för att låta henne dia sina ungar. Jag satt på sängkanten och skrev lite på valparnas blogg, märker att Z kollar ut mot hallen, men säger ingenting. Då ser jag fyra nyfikna hundar som sitter precis vid dörröppningen och kollar in på Z. 

Jag hade tydligen inte stängt dörren ordentligt, men vad duktiga de var som förstod att de inte fick gå över tröskeln.


Lite lunch idag och Lasse fick välja, då blev det chicky bits.

 

En hel del skidor även idag, men jag valde att sitta ute i solen i stället.


Middag ikväll kände vi inte för, men det fanns kvar av grytan och den ville jag inte ge till hundarna eftersom det var rätt mycket svamp i den.

Så vi gjorde det enkelt och slarvåt dessa rester

 


Smakade i alla fall lika bra som igår.

Ikväll var det Mello och det är inget jag normalt kollar på, men ikväll var jag lite nyfiken på Evorna och deras låt.

Den var inte så illa men ingen schlager . När jag nu satt här med detta tråkiga program så kollade jag faktiskt på hela och mina två favoriter gick direkt till final.

Att Evorna kom till andra chansen var ganska kul och bevisar att folket gillar dem.

Lite pyssel med hundarna innan jag kom i säng så klockan hann passera midnatt.


Så var det söndag

   sov ganska bra fram till fyra, efter att ha varit upp och kissat så hoppades jag kunna somna om, men låg mest och hade nån sorts planeringsmöte med mig själv.

Det plingade till i min mobil tidigt och vi hade fått resultatet från vår interna Noseworks tävling.

Denna gång var det i köket på ett speciellt ställe som hunden skulle hitta doft gömman. 

Förra omgången var det kartongsök och då var båda våra hundar med.

Denna gång hade jag tänkt att bara ta Yra eftersom Z hade valpar som bara var några dygn gamla. Men Z som fanns på övervåningen i valplådan måste på något vis fatta vad vi skulle göra med Yra och ville absolut ner och jobba.

Gjorde i ordning ett sök till henne och jisses så taggad hon var och fick även domarens val denna gång.

Slängde ihop lite kolakakor till fikat.

Vår dotter Pia och hennes man Thomas kom på besök. 

Tänk vad ett besök i dessa tider kan göra mig så glad och friskare. 

Hundarna var överlyckliga över besöket,  kanske inte Åberlix som inte har träffat dem tidigare.. Men efter en del godis så gick det bra med Pia, men Thomas var lite läskig tyckte han, men det blev bättre och bättre under de två timmar de var här, men klappa honom det tyckte han att det fick vara. 

Vi visar normalt aldrig valparna för någon, inte ens våra barn innan de är tre veckor.  Men Z verkligen pockade på att få visa sina barn.  Z är ju en som har ett stort ordföråd och det använde hon flitigt för att få med sig både Pia och Thomas upp till valparna. 

Titta fick de göra, men inte röra. . det är regler hos oss. 

Precis när Pia och Thomas hade åkt så ringde pappa att han stod utanför vår grind med blommor och godis till hundarna. 

Middagen i kväll bestod av varsin grillad korv och mos

 

Sen fick det bli kväll. 

I morgon är det måndag igen. 







 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards