Direktlänk till inlägg 27 februari 2021

Lördag till måndag

Av Rehn/Hornesjö - 27 februari 2021 08:53

Bra natt och efter ett uppehåll vid 3 tiden så somnade jag om.

Sedan att vakna till en sol på himlen kändes toppen. 

Först var jag bara tvungen att ta en söt bild på mamma och barn efter morgon målet

  Alla har sin stil när de är mätta. 

 

Var tvungen att ge mig på att sy varsitt täcke till småttingarna, de hann inte bli klara men det hinns nog till på torsdag då det blir premiär för att känna marken under de små tassarna. 

Tar alltid ut valparna vid fyra veckors ålder. 


Skidor på TV kunde jag inte låta bli att sitta inne och kolla på fast solen sken..  Men den bestämde jag mig för att slappa en timme, men naturligtvis då försvann solen. 

Gick in och gjorde några fetasnittar och tänkte bjuda Lasse på ett glas vitt vin till dessa, men sitta ute och njuta gick inte för det var riktigt kallt. 

På eftermiddagen la sig Lasse i hagen för att få liten energiboost. 

Det ger verkligen positiv energi att pussa och smeka dessa små gryn, fast det gör ganska ont när de biter i våra fingrar. 

Såg på Mello fast jag egentligen inte gillar det, men var nyfiken på både Pär och Pernilla och faktiskt så var det ganska underhållande och alla fyra bidragen var i vår smak. 

Sen blev det Morden i Midsomer fram till strax efter 24,30

God natt. 


Så var det söndag och molnig

 

Syns på appen att jag blundade under reklamen. 

Även idag var det skidor som jag inte kunde missa.. 

 Blev i alla fall en hel del utevistelse även om det bara var på tomten. 

Per kom förbi på sin cykel.. Så idag fick han se valparna och Z har inget emot att få visa dem. 


Sydde klart täckena till valparna så nu hoppas vi på fint väder på torsdag.. Bara de lär sig vara ute så kommer vi att ta emot valpköparna så de får känna på sin lilla kille. 


Lasse fick välja mat eftersom han just nu inte har någon riktig matlust (om det inte gäller sötsaker som han gärna sätter i sig mellan måltider) .  Han gjorde ett gott mos och jag stekte varsin kabanoz.. smakade inte helt fel.. 

 

Tanken var att komma i säng tidigt, men det sket sig som vanligt.


Så var det både måndag och ny månad. 

Klockan kvart i fem ville Z ut så det var bara att stiga upp. 

Hon var även så mjölkstinn så det måste ha gjort riktigt ont i tuttarna.. Tvingade 

ner hennes i lådan så att valparna kunde få suga ut en del, men såg på henne att det gjorde riktigt ont och nu snuttar de inte bara utan sätter säkert sina små vassa tänder i vårtan. 

Både Z och valparna somnade, men för mig var det helt lönlöst att försöka. 


Gick ner och förberede frukosten och tog sedan ner valparna och gav dem lite färsk foder.


Satte  mig sedan ner och filmade dem lite innan jag skulle ropa på Lasse för frukost.


 


De vuxna hundarna fick din mat tidigare idag eftersom Lasse skulle till HS för blodprov. 

Vi tyckte att vi var där tidigt men det var så mycket folk, Lasse fick nummer 36 och det var 11 när vi kom.  Det tog 25 minuter innan han kom in. 

Det stod stora anslag om att alla skulle ha munskydd och kan väl påstå att det säkert var 90 procent som bär någon form av skydd.  


Hem och jag satte mig ute ett tag innan klockan var 12 och Hem till gården började. 


Sen var vi tvingade att åka till Skärholmen för Lasse måste få hjälp med sin hörapparat som hade låst sig i ett läge på högsta volym.. Nu var det inget som de kunde laga utan de måste skicka iväg dessa och nu står Lasse utan i en vecka och det bådar inte gott för onsdagens besök hos läkaren och jag får inte vara med och lyssna. 

Hem igen och nu var det fortfarande ett skönt väder att vara ute i. 

Gjorde något som jag bara hittade på med kalv färs, tomater, romansallad och massa goda kryddor.  Gjorde dolmar, fyllde tomater med kalvfärs och gjorde kalv frikadeller la allt i slökokaren och hällde en burk tomatkross över.. 

 

Serverades med grillad citron och vitlöksyougurt.

Kvällens TV blev  Robert Gustafsson, Benjamin och Alla mot Alla. 

Imorgon börjar en ny bloggomgång. 

God natt


















 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards