Alla inlägg under februari 2021

Av Rehn/Hornesjö - 3 februari 2021 06:06

Så var det en ny dag. 

 

Natten blev kort och alldeles för få djuptimmar. 

Dagen blev som vanligt lång och ganska tråkig.

Till och med jag som hatar tunnelbana skulle kunna sätta mig på en och åka till stan och promenera runt och titta i affärer.

Egentligen är det inget jag saknar men jag vill kunna göra det man inte kan.

Hade hoppats på ett bra väder, men inte ens det ville sig denna dag.

Hade i alla fall lovat Lasse fisk idag så lite stod jag vid spisen.

Det blev en speciell planerad torsk och till mig fick det bli vårrullar.

Sen blev det Farmen, Mästerkocken och Alla mot Alla.

Har sovit så få timmar sedan i måndags så jag hoppas kunna skingra mina tankar och i alla fall få sova ett par timmar.

Hoppas på en solig morgondag.


Så var det torsdag och natten blev lite bättre, men  fortfarande alldeles för kort.

 

Är med i en grupp som heter Blodtrycksdoktorn och nu har jag varit med där sedan nyåret.. 

Har fått hem en mätare och har kontakt med en läkare.  Är en hel del jag måste ändra på för att må bra. Blodtrycket är för högt, mitt BMI är för högt och sömnen usel.  Ganska bra att ha en läkarkontakt via webben i dessa tider. Får massa råd och sedan följs allt upp, behöver jag medicin så skriver han ut detta.. 

Allt låter bra, men det är jag som måste göra jobbet.


Lasse åkte iväg för att handla ved och gå på apoteket. Själv satte jag mig ute med hundarna.

 


Kallt och ruggigt då passade de bra med en het köttfärssoppa

 

Kvällen fortsatte som vanligt med alla TV program. Z var extra kelig denna kväll och ville vara nära mig så jag tog upp en Bea bädd i sitthörnan som hon fick ligga i.   
När klockan var 23 och Alla mot Alla var slut så tog Lasse ut hundarna för kvällskissning.

Z följde med oss upp och hon och jag kröp ner i sängen för att få sova. 


Så var det fredag och en natt helt utan sömn. 

 

Redan klockan 00,16 så gick Z in till valp rummet och klämde snabbt fram den första lilla valpen  en svart kille. Hon tog sin mamma roll direkt och både avnavlade av och tvättade den lille.

Nästa kom 00.46 sen tog hon det lungt med dessa två fram tills nästa anlände 01.36 Var lite osäker på om det var den sista valpen men tyckte att det kändes som det fanns en kvar och klockan 02,27 tittade även denna ut. Trodde säkert att det var färdigvalpat. När klockan var kvart i 3 på natten så konstaterade jag att det troligen inte fanns någon mer valp kvar vid magen.

I lådan låg nu fyra svarta små pojkar. 

     

Sova går inte så det var bara att ställa sig in på att bara ligga på sidan i sängen och hålla koll på att ingen hamnade under henne.

Jag blir rätt nipprig och fattar inte hur jag har kunnat vara lugn när det var stora kullar.. Detta är verkligen  optimalt.

På morgonen ordnade Lasse frukost och jag intog min i valprumnet.

När alla hundarna fått sin frukost så fick Lasse ta över valprummet och jag gick till sammans med våra fyra hundar och min onda kropp (tar på den att sitta på golvet en hel natt).

Ganska kallt men solen sken och jag njöt av att bara få sitta ner och kolla på de lekande hundarna.

Så mycket mer hinner jag inte med nyfödda valpar. 

Men bakade småfranska gjorde jag i allafall. 

Lasse var iväg för att handla lite gott Z och glass till oss. 

Till middagen gjorde jag bara lite kycklingben och ponnes

 


Nu hinner jag inte skriva så mycket mer. 

Ia







  






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards