Direktlänk till inlägg 6 juli 2021

Lördag till måndag

Av Rehn/Hornesjö - 6 juli 2021 07:00

 

Det visade sig ha varit en sämre natt än vad jag trodde. 

Men hoppades ändå komma igång under dagen. 

Varmt hela dagen och jag mådde inte alls bra så det blev  inget av det jag tänkt mig som blev gjort. 


Blev en isglass till mig till lunch och sen bara massa vatten under dagen. 

Här gnälls det för dessa värme grader som vi har och undrar hur de stackars människor i Kanada klarar  deras värme. 


Blev ändå inte att jag vågade mig upp på poolstolen och be Lasse ta fram stora agregatet för att fylla på den andra kändes inte okej. 


Märks verkligen även på hundarna att de lider och de var mest inne denna dag. 

Z slappade mest i soffan och de andra på köksbordet och hallgolv som säkert kändes kallt och skönt. 


När vi skulle äta middag så valde vi i alla fall att sitta ute, för denna mat  passar inte att sitta inne och äta..  Det blir ganska kladdigt med gratinerad havskräfta, men det är så gott med det krivita köttet, smaken från gratängsmöret med alla sina smaker  från persilja, citron, vitlök, peppar och salt.  

Till detta passar bara vatten för att inget får förta dessa smaker. 

Men ett glas vitt vin efteråt passar bra. 


Fick i alla fall med Lasse på en kortare promenad innan det var dags att slappa framför TV:v resten av kvällen. 

Bestämde mig för att komma i säng vid 23 tiden. 


 

Så var, det söndag och inte kändes det som jag hade sovit så bra. Men eftersom jag vi alla fall kom i säng och lyckades somna innan midnatt så tycks allt ha fungerat som det skulle mellan kropp och själ och mina värden låg bra under denna natt. 


Nu börjar jag längta till Öland och egentligen är det inget som hindrar oss för att bara åka. 

Men det är ändå inte så lätt att komma iväg och massor som skulle ha gjorts här hemma finns det ingen lust eller ork för. 

Jaja, huset står kvar och väntar på oss. 

Lika varmt eller till och med varmare var det denna söndagen. 

Js inte blev det många knopp gjorda och inga promenader. 


Ingen lunch och bara massa vatten var det som i togs under dagen. 

Per kom hit och hjälpte Lasse med att få på takbox en. 

Det är ju ingen större svårighet, men bilen är hög och vi är inte så långa. 


Grävde upp min sista potatis och kokande allt till middag. 

Lasse grillade varsin  hamburgare, men det var ingen av oss som var speciellt hungriga.

  Lasse tog in ros och satt på bordet   och den gjorde middagen lite roligare.  

TV fram till 23,30 och hoppas få sova gott. 


 


Så var det vardag igen och idag ska vi börja planera inför Ölands resan som vi hoppas bli någon av de närmaste dagarna. 

Kändes i alla fall att natten blev bra men stegen i  går var verkligen under all kritik

Det bästa idag var vädret och redan på förmiddagen kunde jag välja om jag ville ha sol eller svalka
   

Det var bara att välja sida på tomten. 

Planering inför resan har iallafall börjat. Det brukar alltid vara något vi glömmer att ta med oss.  I maj varv det Lasses viktigaste medicin. 

Så idag sätt jag ute och skrev på mobilen varje sak som är viktig. 


Hade rätt mycket kokt potatis kvar sedan  igår och den längtade jag efter att få äta tillsammans med knaperstekt bacon. 

Det var även det enda vi behövde handla. 

Även idag var Supergrossen stängd på grund av kassa haveri. 

Så det fick bli Lidl även idag och egentligen gjorde det inget för deras bacon är mycket godare än det som finns på Supergrossen. 


Hem och stekte bacon och sedan de små goda potatisarna i baconfettet

   

De där sista potatisen kunde jag inte motstå. 

Dagen fortsatte med att plocka undan och göra allt klart för att kunna lämna över till de som ska titta till huset. 

Vädret var toppen hela dagen. 

Middagen blev enkel

men god och helt i min smak

Sval och underbar kväll gjorde att jag helst inte ville gå in. 

Visst lockade Lotta på Liseberg, men  det gick åt låta bli. 


Det fick i stället bli en härlig promenad.. 


Maria Wern fick avsluta kvällen. 


Imorgon blir det Öland. 











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards