Alla inlägg den 15 juli 2021

Av Rehn/Hornesjö - 15 juli 2021 09:03

Så är det onsdag och vi fortsätter med lillstugan. 

Men innan blev det frukost på altan och jag säger till Lasse att jag undrade vad den lilla fladdermusen tog vägen igår. 

Tittar ner mot golvet och ser den sitta och sova på en pelare precis vid matbordet  tur att inte hundarna var med oss. 


Så var vi igång med golvet

Knepigare blev det när sista golvbrädan skulle sättas. Inte bara trångt utan de små saker som skulle sågas bort och sedan klara av att vinkla ner den mot golvet, med lite sträckolin som pappa alltid har sagt, så ordnar det sig alltid. 

Luften stod helt stilla hela dagen och det kändes som jag inte kunde röra mig.

   

Hundarna sökte upp skuggan och hade även möjlighet att gå in, men då kunde de ju inte hålla koll på oss. 

Zlatan tog i alla fall plats bland verktyg och brädor i lillstugan. Qling håller sig under huset. 

Tjejerna är dumma nog att ligga mitt i solen. 



Hjälpte i alla fall Lasse så mycket jag orkade. 

Blev lite fil till lunch. 


Tog det sedan lugnt fram till klockan 16,30 då vi började långsamt promenera ner till motellet för att gå på möte

 kändes riktigt roligt att äntligen se alla nya grannar. 

Mötet avslutades som alltid med kaffe och smörgås 


Hem och jag gjorde bara varsin avocado

 


Klockan 21 ville jag se en film och då även ta in alla hundar.  Som vanligt kom inte Qling som låg under huset.  Han har inte den bästa hörsel och när han sover så är det inte lätt att få honom att höra våra rop .. Men ser han koppel så blir han så lycklig, för promenader är det bästa han vet 

Så med detta fick jag fram honom och meningen var att jag skulle ta in honom direkt men hans lycka över att jag satte på honom ett koppel gjorde att jag istället tog med honom på en promenad

 


Lite svalare och lite lättare var det att röra på sig vid denna tidpunkt, men jag lider verkligen av denna värme.

Gick och la mig med 23 tiden.


Torsdag

       

Ja att sömnen var orolig är mest bara för denna värme som jag inte klarar av.

Vi har AC på hela tiden men det hjälper inte mig ett dugg. 

Kan inte ens ha glasögonen på mig utan att de glider ner på grund av att jag är så svettig.

Begav oss in till Löttorp tidigt för att först handla lister och lite annat på Bolist. 

Sen in till Ica och jag fattar inte att det är så mycket folk som handlar. 

Vi gjorde som vi alltid gör och stod snällt och väntade på att det skulle komma fram en hink med golfbollar. Folk gick bara förbi oss och vi kände till slut att även vi måste gå in.  Vid grönsakerna var det nästan kaos, det verkligen vimlade av folk där inne, samma saker vid charken, inga fyra där inne utan säkert 20 stycken.  Att de hade släppt på detta med golfbollar och kösystem hade vi ingen aning om.  Att det nu från en dag till en annan dag blev fritt att göra som alltid kändes inte alls bra. 


Hem och jag slängde mig i poolen, det var 31 grader i vattnet och inte direkt svalkande, men skönt ändå. 


Gjorde bara  varsin macka till lunch. 


Många glas vatten  och saft blir det dessa heta dagar. 


Satte mig på den skuggigaste platsen på tomten och lyssnade på min bok. 


Gjorde en pannkaks smet som fick svälla ett par timmar. 

Vi valde olika drycker denna kväll, Lasse tog mjölk och jag tog saft. 


Sedan blev det en liten promenad till postlådan, egentligen var det ingen skön tur för jag har så förbaskat ont i mina ben. 

Men visst är det skönt att röra på sig och ikväll är det riktigt behagligt väder. 

Hade egentligen ingen lust att gå in, men samtidigt så ville jag se Morden i Helsingör. 

Gick och la mig efter detta och lyssnade på Karlavagnen. 

Bestämde oss för att inga hundar skulle få vara i sovrummet och stängde grinden  till hallen där alla fem fick tränga ihop sig i två bäddar.   

I natt vill jag sova. 

I morgon är det fredag och vi ska försöka bli klara med lillstugan. 


God natt












Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards