Alla inlägg den 26 juli 2021

Av Rehn/Hornesjö - 26 juli 2021 07:53

Så var det åter en vardag igen.

 

Ungefär samma temperatur som vanligt när jag steg ur sängen, men idag blåser det en hel del.

De lovade regn hela dagen men de få droppar som vi såg var inne i Löttorp.

Upptäckte att rosen som jag hade trott var helt död hade fått nya skott som  blommade

 

Här på Vedbyskog ville inte regnet visa sig.

 

Passade på att borsta igenom och även trimma lite på hundarna.

Lite pizzalunch

  på Icas pizzor fick det bli till lunch.

Läste i dryga timmen sen tog jag med mig Z ut på en promenad för att kolla brevlådan.  

Hem och ställde mig i köket och fixade till kvällens middag.

 


Idag fick det bli en hederlig pasta med köttfärssås.

När vi hade ätit så kom äntligen det efterlängtade regnet och även en vacker regnbåge

 som jag kunde sitta och kolla på länge och se, den växa från en liten prick tills den visade sig från början till slut. 


Halv 10 satt jag vid TV för att se Maria Wern. 


Tisdag och hemfärd för Per

Började morgondagen som vanligt med att kolla mitt sov status

Idag fick jag inte fram något om ANS  och det känns inte bra för det och hur mycket jag rör mig är ju det jag vill veta. 

Inte mycket att göra åt. 

Kom igång med frukosten som vanligt och efter denna var det dags för Per att packa bilen för hemfärd. 

 

Han kom iväg och precis klockan 9 och enligt GPs ska han vara hemma klockan 14

Så nu är lillstugan tom igen. 

Per har i alla fall fått ha en lugn och skön semester vecka och blivit serverad mat varje dag.  

Fick ett sms från Per klockan 14,40 att han var hemma i ett varmt Stockholm.



Den av våra hundar, som kommer att sakna honom mest är Z som varje morgon efter att hundarna har varit ute vägrar att gå in och ligger bara och väntar på. att Per ska komma. 

Vi tog en tur till Löttorp för att handla lite potatis.  Idag var det mer folk än vanligt och utanför systemet var det som det var för två veckor sedan, den enda skillnaden var att det idag gick att stå i kö utan att svimma av värmen.

Hem och satte oss och tog det lugnt.


Både Yra, Åberlix och Qling fick simma i poolen och det var både kul och skönt. Fast Qling kan ju inte låta bli att rulla sig på marken och även krypa in under huset, så det blev en vit/svart kille i en helt annan kulör.


Många turer har det blivit för hundarna att kolla i Pers hus.  Z undrar nog varför han har åkt ifrån henne. Vem ska hon sitta bredvid i morgon vid frukosten och få en smakbit.


Helt plötsligt så kom det efterlängtade regnet och jag satt ute under taket och njöt


 


Ikväll ställde jag Lasse vid grillen för att grilla fläskkotlett. 

Efter middagen blev det en promenad ner till postlådan, men de var tom

 


Stannade upp hos Krister och Kristina och snackade lite.

Sedan fortsatte vi ner till Emelie som kom igår till husvagnen.

Sen hem och satte oss framför TV för att kolla på Morden i Midsomer

I morgon är det onsdag och sista gången med loppis i Bygdegården, då börjar det närma sig hösten


Blir nog en tredagars blogg nästa gång.


















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards