Alla inlägg den 3 november 2021

Av Rehn/Hornesjö - 3 november 2021 08:01

 

Ser väl ute som jag hade trott. Det är mycket just nu som jag har i tankarna hela tiden.

Men nu ser jag i alla fall bara framåt, det som finns bakom har redan förflutit och jag får lägga de tankarna åt sidan.

Valparna sov även denna morgon fram till halv 7 och det är toppen tycker jag.

Men när de vaknar då är de så hungriga och vill naturligtvis lämna sin hage.

Lite pyssel som vanligt direkt efter vår frukost.

Tyvärr regnar det idag, men valparna måste i alla fall ut medans jag torkar golvet i köket.

Lasse tog ut dem men det blev inga bilder eftersom jag inte hann ut.

Tar in hundarna och hinner precis bada dem alla tre innan det blir både mörkt  och tystas huset, inser att det är strömavbrott. 

         

Jag som hade ställt in mig på att både trimma lite på valparna och 

klippa klor.. Bara ta fram alla ljus i huset och sedan även pannlampan för att inte göra fel när klorna skulle klippas. 


 

Fortfarande mörkt när ÖBBES familj kom., men bara efter en kvart så tändes  våra lampor. 


Sen blev det en timme för oss själva innan Ölices matte Elisabeth kom. 


Medan matte Elisabeth letade efter varsitt halsband till Christa och Traysi så passade hennes lilla Ölice på att undersöka alla påsar som stod på golvet.  

När nu allt var klart denna dag så var vi tvungna att ta en tur till Maxi för kaffet var slut. 

Hem och gav hundarna mat.  Nu är Ömer "POLO" ensam fram till lördag och jag var lite orolig att han skulle vara ledsen, men han fann sig snabbt och gick och la sig att sova

 
Dagen fortsatte och inga problem ännu med en ensam valp. Han åt som han skulle. 

Blev en hel del lek mellan mamma och son denna dag

       

Blev lite si och så med mat för oss denna dag och när vi var på Maxi så bestämde jag mig för att köpa någon god färdiglagad mat, men frysarna gapade helt tomma och det fanns bara någon konstigt fabrikat som jag inte sett förut, men jag orkade inte tänka på matlagning utan tog 2 paket något vegetarisk rätt

      Det var ingen höjdare men det fick bli varsitt glas rött till rätten i alla fall.

När kvällen kom fick Solo vara med oss och sprang fram och tillbaka i soffan mellan Lasse och mig.  Han är otroligt kramig och letar efter våra ansikten för att pussas. 
Somnade in till och från i soffan.  Väckte honom vid halv 11 för att han skulle kissa innan han fick somna i sin stora tygbur vid min säng. 

Tog med honom upp när vi själva vid strax efter 23 skulle gå till sängs.  La ner Polo i väskan och han somnade nästan  direkt efter att ha stått och tittat ut genom taköppningen.

Blir roligt att se i morgon hur natten har varit.

Nu har vi inga besök på två dagar. Sen på lördag blir en ganska tuff dag för då ska Lasse iväg och gå spårprov med Zlatan och sedan blir det hämtning av Polo.

God natt





Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards